Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Klokt att rekommendera Intel i ett AMD-forum?

Detta är en diskussion som rör Klokt att rekommendera Intel i ett AMD-forum? i Övrigt som rör forumet-forumet, som är en del av Forumet-kategorin; Känner att jag måste skriva detta då jag fått några synpunkter på händelserna igår som ledde till två temporära avstängningar ...

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard Klokt att rekommendera Intel i ett AMD-forum?

Känner att jag måste skriva detta då jag fått några synpunkter på händelserna igår som ledde till två temporära avstängningar från forumet.

Hur klokt är det att rekommendera Intelprodukter i ett AMD-forum? Förmodligen lika klokt som det är att skriva om DIF på ett AIK-forum, eller Sony Ericsson i ett Nokiaforum, eller varför inte skriva hur underbara katter är i ett hundforum?

Jag skapade AMD Forum för att alla vi som älskar AMD skulle få ha en naturlig mötesplats på Internet. Min tidigare erfarenhet var att det alltid uppstod tjafs på andra forum mellan AMD-användare och Intelanvändare. Här skulle vi kunna få utbyta erfarenheter med varandra och hålla oss uppdaterade med vad som händer på marknaden - utan tjafs från de som använder ett annat märke och som vill föra fram fördelarna med detta.

När någon rekommenderar en Intelprodukt i ett AMD-forum är det något som inte stämmer. Antingen förstår inte personen bakom inlägget vad Intel orsakat AMD, eller så väljer personen bara att bortse från detta faktum. Om det är det sista kan man ju fråga sig om AMD Forum är rätt ställe att hänga på ärligt talat.

Som administratör väljer jag själv hur mitt forum ska skötas. Jag är högsta ansvarig. Om någon tycker det är konstigt att folk som rekommenderar produkter från Intel i AMD Forum - företaget som gjort allt för att förstöra för AMD, blir avstängda bör ni förslagsvis läsa om andra stycket i detta inlägg.

Det är frivilligt att vara medlem på AMD Forum. Kan man inte ställa upp på den självklara principen att inte rekommendera produkter från ett företag som gjort allt för att förstöra för det företag som AMD Forum är inriktat på, ska man givetvis se sig om efter en annan mötesplats.

Vi är många som älskar forumet, och jag får väldigt mycket positiv feedback. Jag kommer fortsätta arbeta hårt för att driva Sveriges största hårdvaruforum inriktat på AMD.

//AMD

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard Re: Klokt att rekommendera Intel i ett AMD-forum?

Bra skrivet, och håller fullständigt med!

Även om en förlikning mellan AMD och Intel har skett så ser det fortfarande likadant ut på spelbordet och Intel har fortfarande inte ändrat på sig och har öppet sagt efteråt att dom inte ser något fel i deras affärsmetoder.

Vi kanske låter som fanatiker men AMD Forum skapades av en anledning och det är inte vilket hårdvaruforum som helst därute. Det finns 3 andra hårdvarusiter i Sverige som är välkända för dom som inte håller med oss om våra åsikter och principer på AMD Forum. AMD Forum och dess filosofi kommer leva kvar så länge våran PC marknad - x86 marknaden styrs med järngrepp och olagliga affärsmetoder.

Registrerad användare Douglas Salos avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Rykteskraft
    0

Jag tror också att det är den enda linjen som håller.
    Att vara stenhårt klar med att här är det AMD och ATI som gäller.
    Börjar man tumma med det och tillåter det ena efter det andra inlägget till förmån för INTEL
    då vet man aldrig vart det slutar.

Det kan tyckas grymt mot de som fortfarande använder Intel grejer.
    Men inriktningen på det här forumet har aldrig varit nån hemlighet.
    Och nu vet vi ännu bättre var gränsen går.
    och kan rätta oss efter det om vi vill vara kvar här.
    douglasen

Registrerad användare mjaas avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    22
    Rykteskraft
    0

Håller med till viss del. Men det gäller fortfarande att köra med öppna kort. Vi kan inte förneka att intel har bra produkter. Deras SSD tex.

Ist för att rekommendera sämre val som att det vore det bästa kan man ju ist då skriva att intels är bäst men ifrågasätta ifall det är rätt att stödja ett sådant företag?

Som det är nu blir det lite missvisande information i många trådar. För hur som helst är det upp till trådskaparn att avgöra, inte till oss.

Att inte rekommendera en intelprodukt när amd har en motsvarighet är självklart. Men undantag finns, SSD marknaden är ett aktuellt exempel.

Sen får vi inte glömma att det inte är bara sk fanboys som hänger på det här forumet.
    Det finns folk som inte bryr sig nå om dom har AMD eller Intel komponenter i datorn. Utan har en AMD dator och vill ha råd / tips etc om denna.

Frågan är hur länge dom vill stanna med den attityd som råder nu?

Kontentan blir att endast de extremaste amd fanboysen blir kvar.

är det de vi vill?

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Citat Ursprungligen postat av mjaa
    Text
    Håller inte riktigt med där. Det finns bra alternativ till Intel även när det gäller SSD, vilket en del forummedlemmar redan uppmärksammat. Det är ett ickeproblem för mig att personer som gillar Intel lämnar forumet. Då tror jag snarare folk lämnar andra forum pga allt märkestjafs som pågår hela tiden och söker sig till en sajt där alla delar samma intresse.

Jag vet inte heller vad du menar med "attityden som råder nu". Syftar du på att vi inte rekommenderar Intelprodukter? Ja vi kanske ska börja rekommendera Intel så kan vi döpa om forumet till "AMD/Intelforum", eller "Allmänna datorforumet", så blir vi en i mängden som alla andra tråkiga sajter där ute som tävlar efter uppmärksamhet. Nej det kommer inte hända.

Tror inte Nokiaforum rekommenderar Sony Ericssontelefoner, eller Windowsforum rekommenderar Linux. Vad tror du?

//AMD

Registrerad användare
    Reg.datum
    jan 2009
    Ålder
    21
    Rykteskraft
    0

Bra med totalförbjud mot kriminella Intel!
    AMD Phenom II X4 965 MSI 790FX-GD70 Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 2x2GB PowerColor Radeon HD4670 1GB Crucial SSD M225 64GB Arch Linux

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av mjaa
    Håller med till viss del. Men det gäller fortfarande att köra med öppna kort. Vi kan inte förneka att intel har bra produkter. Deras SSD tex.

Ist för att rekommendera sämre val som att det vore det bästa kan man ju ist då skriva att intels är bäst men ifrågasätta ifall det är rätt att stödja ett sådant företag?

Som det är nu blir det lite missvisande information i många trådar. För hur som helst är det upp till trådskaparn att avgöra, inte till oss.

Att inte rekommendera en intelprodukt när amd har en motsvarighet är självklart. Men undantag finns, SSD marknaden är ett aktuellt exempel.

Sen får vi inte glömma att det inte är bara sk fanboys som hänger på det här forumet.
    Det finns folk som inte bryr sig nå om dom har AMD eller Intel komponenter i datorn. Utan har en AMD dator och vill ha råd / tips etc om denna.

Frågan är hur länge dom vill stanna med den attityd som råder nu?

Kontentan blir att endast de extremaste amd fanboysen blir kvar.

är det de vi vill?

Väldigt bra sagt. Jag är inte heller nån 100% AMD fanboy så jag kan gå över gränsen om Intel har en hårdvara som är bra

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Jag tänker inte vara mer tydlig än jag redan varit: AMD Forum kommer ALDRIG rekommendera produkter från företag som underminerar AMD:s ställning på marknaden med olagliga metoder. Acceptera detta självklara logiska faktum eller välj en annan mötesplats för era behov.

//AMD

Registrerad användare Etk tiss avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ålder
    48
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av AMD
    Jag tänker inte vara mer tydlig än jag redan varit: AMD Forum kommer ALDRIG rekommendera produkter från företag som underminerar AMD:s ställning på marknaden med olagliga metoder. Acceptera detta självklara logiska faktum eller välj en annan mötesplats för era behov.

//AMD

Jag brukar inte rekomendera BMW på ett Audi forum , så jag förstår det hela .
    940BE 3,0 Gigabyte 790Xud3P

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Citat Ursprungligen postat av Etk tis
    Jag brukar inte rekomendera BMW på ett Audi forum , så jag förstår det hela .
    Bingo! Du har förstått min poäng. Jag tycker det är så självklart, men men.

//AMD

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website