Vad ser ni mest fram emot från AMD under 2011? Är det Fusionprodukter som Ontario, Zacate och Llano, eller är det Bulldozerarkitekturen med desktopprocessorn Zambezi i spetsen?![]()
Ontario
Zacate
Llano
Bulldozer
Detta är en diskussion som rör AMD:s lanseringar under 2011 i Processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Vad ser ni mest fram emot från AMD under 2011? Är det Fusionprodukter som Ontario, Zacate och Llano, eller är ...
Vad ser ni mest fram emot från AMD under 2011? Är det Fusionprodukter som Ontario, Zacate och Llano, eller är det Bulldozerarkitekturen med desktopprocessorn Zambezi i spetsen?![]()
Jag är ledsen Danne, men till skillnad från dig ser jag mest fram emot Llano![]()
Fusion är spännande men en riktigt råstark hederlig CPU är svår att slå. Bulldozer för min del om än med minsta möjliga marginal.![]()
Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.
Jag röstade faktiskt både på Llano och Bulldozer!Som jag skrev i en annan tråd skulle jag faktiskt kunna ersätta mitt datorsystem helt med Llano, men jag har väntat så länge på Bulldozer nu att det troligtvis ändå blir en Zambezi. Det kommer nog gynna mig i min folding dessutom.
![]()
För Folding ska du nog fortsätta med high-end processorer och grafikkort
Off Topic: Stanford University ska snart vara färdig med ny kod så att deras program utnyttjar AMD:s GPU:er till fullo. Det skrevs först för HD2900XT och utnyttjar inte mycket mer än 320 shaders så vitt jag vet. På tal om folding![]()
Bokmärken