Resultat 1 till 3 av 3

Bulldozer till Laptops

Detta är en diskussion som rör Bulldozer till Laptops i Processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Hej alla Jag har funderingerar på att göra en ny Laptop och undrar om jag ska vänta tills Bulldozer kommer ...

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard Bulldozer till Laptops

Hej alla

Jag har funderingerar på att göra en ny Laptop och undrar om jag ska vänta tills Bulldozer kommer ut? Annars får det bli en intel i7 720QM Quadro Core med HT (Hyper Threading) som har 8MB Cache Level 3 på 800-900 Euro. (jag bor i tyskland för tillfället).

Jag har även hittat en nice Acer på dubaisk hemsida för 6700kr. Har någon här köpt något därifrån?

MVH,
    Valentin
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Varför är du ute efter så kraftfull prestanda till din bärbara? Vad ska du använda datorn till? Varför inte satsa på en Llano-notebook istället som åtminstone släpps någorlunda snart? En Bulldozervariant kommer nog dröja ett tag.

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Varför är du ute efter så kraftfull prestanda till din bärbara? Vad ska du använda datorn till? Varför inte satsa på en Llano-notebook istället som åtminstone släpps någorlunda snart? En Bulldozervariant kommer nog dröja ett tag.
    Jag har bra erfarenhet då man köper en laptop som är lite dyrare, som i längden gör det värt (bra prestandard, kvalitet, längre hålbarhet och även redo för framtiden); jag har hört och ser ofta att billiga laptops inte håller kvalitet. Jag kommer även kunna spela, köra, virutal machines (WMware, VitualBox), record video, grid och även folda

Jag undrar hur Llano presterar gentemot intel's i-serie.

Jag tänkte ändå betala 8000-10 000kr.

MVH,
    Valentin N
    Senast redigerat av Valentin N den 2011-04-13 klockan 14:20. Anledning: Adding text
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website