Resultat 1 till 3 av 3

Phenom II X6 1100T Black edition med 8 kärnor?

Detta är en diskussion som rör Phenom II X6 1100T Black edition med 8 kärnor? i Processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Jag har presis köpt en Phenom II X6 1100T Black edition och när jag kollar i pc wisard så påstår ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Phenom II X6 1100T Black edition med 8 kärnor?

Jag har presis köpt en Phenom II X6 1100T Black edition och när jag kollar i pc wisard så påstår den att jag har 8 kärnor.
    Kan detta stämma? och i så fall hur låser jag upp dom?
    Jag har ett Gigabyte 880GA-UD3H moderkort som ska kunna låsa upp kärnor men det kanske bara stöder 6 kärnor.
    Finns det något moderkort som stöder 8 kärnor?

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Hej Tjolaflojt!

Nej, detta verkar vara något fel i programvaran. Phenom II X6 1100T Black Edition har sex processorkärnor. Det finns idag inga lanserade skrivbordsprocessorer för vanliga konsumenter från AMD med fler än sex processorkärnor. Däremot när de nya FX-processorerna (Zambezi) släpps inom kort kommer vi få se modeller med åtta processorkärnor. När det gäller serverprocessorer är det dock en annan sak. Där finns idag modeller med upp till 16 processorkärnor.

Angående moderkort som stöder åtta processorkärnor från AMD så får du titta efter om det finns stöd för AM3+, vilket innebär stöd för de nya FX-processorerna med upp till åtta processorkärnor.

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Testade Cpu-z och den sa att det "bara" fanns 6 kärnor, så du har nog rätt..... synd....

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website