Man får hoppas att det inte är fejk
Känns lite orealistiskt att det är så jämna poäng
![]()
Detta är en diskussion som rör Vad tror ni om den här bilden? kan den vara sann? Bulldozer i Passmark CPU test i Processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Man får hoppas att det inte är fejk Känns lite orealistiskt att det är så jämna poäng...
Man får hoppas att det inte är fejk
Känns lite orealistiskt att det är så jämna poäng
![]()
Den där benchmarkbilden ger jag inte mycket för.![]()
Inte jag heller men om det hade varit sant så hade nog Intel skitit på sig![]()
Om man tittar på listan där poängen är tagna från så stämmer siffrorna bra. Dock är de ju avrundade något. i5 2500k får exempelvis 6771 poäng och detta har de avrundat till 6800 på bilden du länkar.
Här är listan:
PassMark Intel vs AMD CPU Benchmarks - High End
Om poängen för Bulldozer är realistiska är ju dock en helt annan sak. Verkar något i överkant kanske, men vi får väl se!![]()
Du har rätt. Siffrorna var ganska realistiska på dom processorer som finns i verkligheten, sedan när det gäller Bulldozer så kan man ju inte veta än, men det är inte så långt dit heller
Sifforna kan stämma om Passmark är väldigt beroende av FPU:n vid testerna, men jag säger som tidigare talare att jag ger inte mycket för den där grafen. www.scarletwhore.com var en rätt halvdan sida tyckte ja när jag var inne och kollade![]()
Ja. Inte speciellt mycket att se där
Bokmärken