Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

5 GHz på luft och stabilt? knappt så man tror det

Detta är en diskussion som rör 5 GHz på luft och stabilt? knappt så man tror det i Kylning och överklockning av processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Var inne på Asus forum där en kille med samma moderkort som jag har, ett Asus M4A79T Deluxe och ett ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard 5 GHz på luft och stabilt? knappt så man tror det

Var inne på Asus forum där en kille med samma moderkort som jag har, ett Asus M4A79T Deluxe och ett BIOS som jag ansåg väldigt buggigt 3107

Han skriver så här

Phenom II 955 5ghz stable - air cooled
    http://postimage.org/image/uyojcd44/

6ghz

Bus speed 300
    ram 1600 (about max with the 955 I think)
    No voltmod
    bios 3107
    It seems to run stable up to about 6ghz with theese settings -

http://postimage.org/image/2ilknoll0/

5.5ghz benchmark

http://postimage.org/image/2fwyohr2c/

7ghz benchmark

http://postimage.org/image/1xvsl4ah0/

8.7ghz benchmark

http://postimage.org/image/18ao1ah2c/

Har mycket svårt att tro att det är sant (kan vara ett Norskt skämt då killen är från Norge), men om det är så har han haft en jäkla tur. Tittar man på bilderna så ser man att multipliern är på 4x och det var ett problem med just det Bioset att den var fastlåst vid 4x och så visar frekvensen på 960MHz, hur kan han få det till 6GHz

Direktlänk till den sidan i forumet ASUSTeK Computer Inc.-Forum- 955 7ghz bios 3107
    Senast redigerat av Hunter den 2010-09-23 klockan 03:06.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Aldrig i livet att det är 5GHz stabilt på luft, det är knappt man får det med hjälp av kompressorkylning. Tror norrmannen söker lite uppmärksamhet

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Eller så är han så dum och tror att han har det. Det stod tydligt att det var 960MHz i AMD Overdrive

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2010
    Ålder
    24
    Rykteskraft
    0

Standard

Det där är bara en dum norrman som inte har någon koll på vad han egentligen gör. ok att dom kan clockas högt men inte 5GHz stabilt på luft, eller ja kanske i ett frysrum

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av InluZion Visa inlägg
    Det där är bara en dum norrman som inte har någon koll på vad han egentligen gör. ok att dom kan clockas högt men inte 5GHz stabilt på luft, eller ja kanske i ett frysrum
    Jag snackade med han, men det var som att snacka med en vägg. Tydligen kan han inte räkna med miniräknare ens

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2010
    Ålder
    24
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Jag snackade med han, men det var som att snacka med en vägg. Tydligen kan han inte räkna med miniräknare ens
    Haha! nej kan förstå det.

Om han lärde sig att kolla på bilderna så hade han ju sett vad den gick i. men det varkade han inte fatta att det gick :S

Jag ska se vad min 1090T går för när jag får hem den i veckan är bara lite fundersam på om den ens kommer att bota med ASUS Crosshair III Formula, måste ju ha nyaste BIOS för att den ska funka med det mobot och det kommer ju inte med senaste bios :S

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Haha! nej kan förstå det.

Om han lärde sig att kolla på bilderna så hade han ju sett vad den gick i. men det varkade han inte fatta att det gick :S

Jag ska se vad min 1090T går för när jag får hem den i veckan är bara lite fundersam på om den ens kommer att bota med ASUS Crosshair III Formula, måste ju ha nyaste BIOS för att den ska funka med det mobot och det kommer ju inte med senaste bios :S
    Tror du inte att datorn startar i alla fall? Ibland står det bara att CPU:n inte känns igen, men datorn startar. Har du ingen äldre processor att använda så du kan flasha tills den nya kommer?

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2010
    Ålder
    24
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Tror du inte att datorn startar i alla fall? Ibland står det bara att CPU:n inte känns igen, men datorn startar. Har du ingen äldre processor att använda så du kan flasha tills den nya kommer?
    Jo AMD är ju bra på det sättet att den kan boota ändå och bara inte känna igen CPUn, det är ju skit drygt om man har ITNEL då måste man skaffa sig en äldre CPU. har nog någon CPU som ligger men det är AM2, Athlon x2 64 4800+ och det funkar nog inte :S

Men funkar det inte får man la köpa sig en skit billig Sempron och dra på, så kan man clocka sönder den sen

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Jo AMD är ju bra på det sättet att den kan boota ändå och bara inte känna igen CPUn, det är ju skit drygt om man har ITNEL då måste man skaffa sig en äldre CPU. har nog någon CPU som ligger men det är AM2, Athlon x2 64 4800+ och det funkar nog inte :S

Men funkar det inte får man la köpa sig en skit billig Sempron och dra på, så kan man clocka sönder den sen
    Jag tycker att butiken som du köpt grejerna från kan bjuda på en BIOS flash så att det funkar. Det är ju inte meningen att kunden ska tvingas att köpa en till processor, det vore ju idiotiskt

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2010
    Ålder
    24
    Rykteskraft
    0

Standard

Nja vet inte om jag kan begära det då moderkortet och CPUn är sponsrade för mitt pågående bygge, så dom kanske inte har lust med det, då måste dom be UPS att köra det till dom först sen till mig då det kommer från ett lager i Tyskland eller om det var Frankrike.

Men en kompis polare har en 550BE så det går ju att flasha med det om inte annat.
    Moderkort: Asus Crosshair III Formula. CPU: AMD Phenom II 1090T. Minne: 2x2GB Corsair XMS3 1600MHz. GPU: AMD HD5850. PSU: CoolerMaster UCP 1100Watt. Chassi: NZXT KHAOS

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website