• You have 1 new Private Message Om du inte är medlem på AMD Forum har du ett nytt privat meddelande som väntar på dig. För att kunna läsa detta måste du registrera dig här.
  • Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Resultat 1 till 6 av 6

Fläktkontroller med mer än 10W/kanal?

Detta är en diskussion som rör Fläktkontroller med mer än 10W/kanal? i Kylning och överklockning av processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Tjenare... Nu är jag i köpartagen igen och söker en rejäl fläktkontroller. Den jag har idag har "bara" 4 kanaler ...

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      25
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Standard Fläktkontroller med mer än 10W/kanal?

Tjenare... Nu är jag i köpartagen igen och söker en rejäl fläktkontroller. Den jag har idag har "bara" 4 kanaler som klarar 10W vardera och en har redan rykt då jag överbelastade den Så nu söker jag efter något som kanske är lite dyrare men har kvalité över sig och klarar av att driva mina 10st 120mm fläktar.

Minst 5-6 kanaler som klarar 10W vardera

eller

Minst 4 kanaler som klarar 15W+ vardera

Har tittat runt lite men svårt att hitta det jag vill ha... Jag är väl medveten om att det kan bli dyrt med specifikationerna jag är ute efter men jag planerar att ha fläktkontrollern till 2012 när jorden går under så kostar det så smakar det

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Etk tiss avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Ålder
      50
      Rykteskraft
      0

Standard Re: Fläktkontroller med mer än 10W/kanal?

940BE 3,0 Gigabyte 790Xud3P

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      25
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Citat Ursprungligen postat av Etk tis
      http://www.hfx.se/se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypag e-ask.tpl&product_id=31&category_id=16&option=com_vi rtuemart&Itemid=54
      Jag vill hellre ha något ja kan sätta i fronten av datorn och reglera.

Hittade en "Sunbeam Rheobus Extreme" på AquaTuning med 6 kanaler som klarar 30W vardera, läste en recension och allt var guld och gröna skogar tills dom började prata om 6st blå LED ljus som lyser allt för starkt så den gick bort

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      jan 2009
      Rykteskraft
      6

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
      http://www.hfx.se/se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypag e-ask.tpl&product_id=31&category_id=16&option=com_vi rtuemart&Itemid=54

Hittade en "Sunbeam Rheobus Extreme" på AquaTuning med 6 kanaler som klarar 30W vardera, läste en recension och allt var guld och gröna skogar tills dom började prata om 6st blå LED ljus som lyser allt för starkt så den gick bort
      Det går ju koppla bort, bättre med en rejäl pjäs som kan leverera . Vad har du för fläkt som drar så mycket? Införskaffat dig en redig delta?
      Burk: Ljuddämpat P182 med 2 Nexus RS @ 7V, Phenom X4 9550@2,2 GHz kyld av Scythe Ninja 2 @ 5V, 2 GB 6400 Corsair CL5, Gigabyte GA-MA78G-DS3H, WD3200AAKS, Samsung Spinpoint T 500, Presonus Inspire, Corsair HX520.

http://www.entertheoblivion.com

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      25
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Citat Ursprungligen postat av Typhonos
      Citat Ursprungligen postat av smartidiot89

Det går ju koppla bort, bättre med en rejäl pjäs som kan leverera . Vad har du för fläkt som drar så mycket? Införskaffat dig en redig delta?
      Problemet ligger i att ja har för många fläktar, närmare 10st Yate-Loon 1350rpm Sen vill jag gärna ha lite marginal om till andra fläktar, har trotsallt 2st Ultra Kaze 3000rpm som används till lek och mer kan tillkomma Nu vill jag bara ha något "framtidssäkert" som har så det räcker och blir över annars tror ja en gammal hederlig Zalman med 6-kanaler på 7W vardera skulle räckt (varje fläkt är speccad på 12v x 0.3a = 3.6W) men att koppla sånna överdrivna fläktar som Ultra Kaze och Delta är bara att glömma

Tittat runt lite och hittat den här, Lamptron vet jag är ett bra märke så tror ja slår till: http://www.caseking.de/shop/catalog/Lam ... 13734.html

Priset är inte helt fel faktiskt, ska bara hitta nån söt kompis som vill beställa med mig och dela frakten

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      25
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Standard

Tyskarna sa först att fläktkontrollern utgått och att ja borde tänka mer på att inte köpa varor som inte är i lager (jag såg ingen lagerstatus?) och att det hela var mitt fel, men dom skulle vara så snälla att låta mig byta ut den mot något annat. Fick det mailet i måndags och inte hunnit svara och igår stod det att allt var skickat ändå, mycket märkligt Nu är fläktkontrollern, 2st Yate-Loon fläktar och lite kablar på väg hem till mig

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
    • Du får inte posta svar
    • Du får inte posta bifogade filer
    • Du får inte redigera dina inlägg
    •  

Sökmotorkonsult