Ja det är mycket prat nu för tiden om att allt var bättre förr när det kom till överklockning, då allt inte handlade om den dyraste hårdvaran, störst plånbok och kväve utan att man överklockade för att man behövde få ut mer prestanda ur sin dator.
Jag sitter snart enbart på min bärbara dator och det går inte för sig så tänkte köpa hem lite nya prylar men då plånboken är tunn blir även hårdvaran detta
Först ut har vi ett moderkort AMD Forum tidigare testat:
ASUS M4A89GTD PRO/USB3
Sen vad gäller processorn har jag valt ut billigast möjliga med C3-stepping och vad är det om inte en Sempron 145 på 2,8GHz?
AMD Processors for Desktops: AMD Phenom
Målet blir att få processorn upplåst och vägrar den säljs den vidare och jag köper en ny. Sedan ska den överklockas så högt det bara är möjligt för 24/7 stabilitet men därefter kommer det roliga där ja tänkte plocka lite HWBot poäng och jag siktar helt klart på 4GHz+ både i CPU-Z och andra viktiga programSka även försöka trixa lite med andra billigare processorer när jag väl har lite mer pengar.
Minnena som används är mina gamla trotjänare dom numera gamla Crucial Ballistix 1333MHz CL6 1.8v som klarar av straxt under 1600MHz med 6-5-5-12-11 om jag inte minns fel med överdrivet hög spänning(2.1v?) men det är vad D9JNL-chipen tycker om
Kommer uppdatera tråden när jag väl fått hem grejerna.

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken