Resultat 1 till 4 av 4

Kylare beter sig konstigt

Detta är en diskussion som rör Kylare beter sig konstigt i Kylning och överklockning av processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Satte i min nya processorkylare idag, Scythe katana 3. Den funkar bra och så men det verkar som att något ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2009
    Rykteskraft
    0

Standard Kylare beter sig konstigt

Satte i min nya processorkylare idag, Scythe katana 3.
    Den funkar bra och så men det verkar som att något inte vill. När jag går in i AMD overdrive och sätter fläkthastigheten på auto så går den ner till ca 120 rpm. Bra, då blir det tyst tänker jag. Sen när jag spelar och processorn går upp i temperatur hänger kylaren inte med, utan stannar där på 120 rpm... Varför gör den så, den borde ju gå upp i varv så att den klarar av att kyla ordentligt?

Registrerad användare Kristers Bensins avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Kan ju hända att fläkten inte är kompatibel med AMD overdrive, du borde istället testa ställa in fläkten i BIOS eller om det nu inte går, köpa en fläktkontroller som håller fläkten på en jämn hastighet som fungerar både under idle o load.
    CPU: Athlon II X4 620 @ 3.25 GHz + Zalman CNPS 9900 MAX Minne: 4GB DDR3 Crucial BallistiX @ 1333 MHz CL6 GPU: 2X HD 5770 1GB GDDR5
    Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P HDD: 1+ 1 TB Samsung F3 Raid 0 Chassi: Silverstone Raven RV02-E Nätdel: Cooler Master Silent Pro 850W
    Kolla gärna in mitt hembio krypin

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Jag föreslår också att du låter moderkortet kontrollera fläkthastigheten istället. Det är mer tillförlitligt enligt mig.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

På vissa moderkort kan du ställa in hur många % du vill att din fläkt ska gå i på CPU-kylaren i BIOS... Finns detta alternativ rekommenderar jag det starkt

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website