Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Överklockning av grafikkort (HD5000-serien)

Detta är en diskussion som rör Överklockning av grafikkort (HD5000-serien) i Kylning och överklockning av processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Jag ska erkänna att jag är riktigt grön på detta. Men på grund av DHL som slarvat bort ett paket ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard Överklockning av grafikkort (HD5000-serien)

Jag ska erkänna att jag är riktigt grön på detta. Men på grund av DHL som slarvat bort ett paket med lite recensionsmaterial har jag tid över till annat så tänkte stoppa in mitt HD5850 igen och låta det svettas lite - är på tiden

Kom gärna med era stabila resultat

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Skulle vara kul att deltaga i detta. Mittt grafikkort ska tydligen överklocka väldigt bra. Dock får jag inte ut någon större pretsandavinst på grund av 128-bits-bussen.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Skulle vara kul att deltaga i detta. Mittt grafikkort ska tydligen överklocka väldigt bra. Dock får jag inte ut någon större pretsandavinst på grund av 128-bits-bussen.
    Jag är mest intresserad av vad ni kan nå för frekvenser via överklockning

EDIT: Hittade något intressant här http://www.xtremesystems.org/forums/...d.php?t=235693
    Senast redigerat av Jacob Hugosson den 2010-06-27 klockan 14:26.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

950MHz/1000MHz i vantage, 1.225v på GPU:n... Inte världens bästa exemplar men hoppas att ja tar 1GHz på luft iaf Sen ska vi testa minnena

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

1000MHz taget med 1.3v och en högljudd fläkt, inget ja vågar köra 24/7 med! Dåligt exemplar iaf får lägga upp lite bilder senare ikväll håller på att pilla med minnet lite.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Här har ja slutresultatet av vad kortet klarade av stabilt i FurMark och 3Dmark06/Vantage, väljer att inte visa 3Dmark06 och Vantage då min processor flaskar systemet så in i h*lvete

Klarar 1000MHz utan problem men behöver 1.3v och vrida upp fläkten manuellt så pass högt att det låter som att ja har en dammsugare igång så behöver en ny kylare för att klara högre, med fläkten på auto gick det inte för fem öre att komma högre

88 grader med denna klock i alla fall, ~75-77 med fläkten på 100% men inväntar en ny kylare jag ska testa snart vilket är varför jag började klocka från första början. Dessa mätningar var i Furmark och representerar självklart inget verkligt scenario precis som LinX
    Senast redigerat av Jacob Hugosson den 2010-06-27 klockan 18:00.

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Tar emot lite att överklocka nu när inomhustemperaturen närmar sig 26 grader.

Bra resultat för övrigt, Jacob!

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Tar emot lite att överklocka nu när inomhustemperaturen närmar sig 26 grader.

Bra resultat för övrigt, Jacob!
    Tackar, tackar vart rätt shockad faktiskt! Som sagt gick 1GHz men då var ja tvungen att mata på med 1.3v och öka fläkten till dammsugare/jetplans nivåer. Med bättre kylare kommer ja nog över den magiska gränsen

Registrerad användare Anton Söderbergs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ålder
    20
    Blogginlägg
    3
    Rykteskraft
    3

Standard

Mina hd 5770 klockar båda till 960/1330 utan problem på 1.190v. Dock måste jag få tag på ett annat bios ifall jag ska klocka högre...
    Fractal Design 650W | MSI 790FX GD-70 | OCZ 1600 MHz CL7 2x2 GB |Phenom II x4 965 4.1GHz | Corsair H50 | 2st HD 5770 i Crossfire | Windows 7 Home Premium x64 allting fint paketerat i ett Fractal design Define R.2

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cookie Monster Visa inlägg
    Mina hd 5770 klockar båda till 960/1330 utan problem på 1.190v. Dock måste jag få tag på ett annat bios ifall jag ska klocka högre...
    Här kan du hitta "upplåsta" BIOS för dina kort Finns en möjlighet att det blir kväve framöver i sommar, då ska man nog tanka in ett sådant BIOS och fixa MSI Afterburner Extreme

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website