Hur ligger det till för er?
Själv kan jag knappt spela längre, 58c idle på min Phenom X4 940.
Grafikkortet ser det lite bättre ut för, 78c idle och 87c load.
Detta är en diskussion som rör Temperaturer i dessa varma dagar i Kylning och överklockning av processorer-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Hur ligger det till för er? Själv kan jag knappt spela längre, 58c idle på min Phenom X4 940. Grafikkortet ...
Hur ligger det till för er?
Själv kan jag knappt spela längre, 58c idle på min Phenom X4 940.
Grafikkortet ser det lite bättre ut för, 78c idle och 87c load.
29.4 grader ute nu (i skuggan) och 27.8 grader inomhus. Värmen utomhus bryr jag mig inte om, ser det bara som en kompensation för den kalla långa vintern.Betydligt värre är det när det närmar sig 30 grader inomhus. Normal rumstemperatur i ett sovrum ska ligga runt 18 grader för att man ska sova bra. Tror inte jag behöver säga mer än så.
Hur påverkar detta temperaturen i datorn? Temperaturen för min Phenom II X6 1090T (3.2GHz oklockad) är endast 39 grader. Den har vid nåt enstaka tillfälle senaste dagarna gått upp mot 40 grader. Detta är jag mycket nöjd med då jag kör BOINC-klienten för World Community Grid i 80%. Dvs. enbart BOINC tar 80% processorkraft - konstant. Värt att nämnas igen är att jag är SÅ nöjd med min processorkylare Nero S från Akasa!
Grafikprocessorn ligger på 41 grader och den används ju knappt alls.
Hårddisken ligger på 43 grader.
Senast redigerat av Daniel Andersson den 2010-07-11 klockan 12:55.
Processorn min ligger o snurrar runt 42c medens gpu:erna ligger på 45c respektive 42c. Load har jag inte vågat kolla på än men det har fungerat ypperligt att göra köttfärs av lite andra innesittande slapparslen likt mig själv i bla. Mw2.
Fractal Design 650W | MSI 790FX GD-70 | OCZ 1600 MHz CL7 2x2 GB |Phenom II x4 965 4.1GHz | Corsair H50 | 2st HD 5770 i Crossfire | Windows 7 Home Premium x64 allting fint paketerat i ett Fractal design Define R.2
43 grader på hårddisken?!har du ingen fläkt som fläktar på den?
Min processor har det faktiskt inte hänt så mycket med. 37-39 grader idle, 45-50 load.
Hänt mer på grafikkortet, idlar 57 grader och load nära 80 grader. Och hårddisken som brukade ligga på 30 som nu har landat på 35.![]()
AMD to the end of my life <3
"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.
This IS SPARTA!
Nej saknar det tyvärr. Åtminstone en fläkt som verkligen är inriktad just på hårddisken. Å andra sidan är det ju inga extrema temperaturer. Så länge den ligger under 50 ska det väl vara lugnt. Ska dock kika på kylning till hårddisken nästa gång. En sån här kanske: Misco.se - Zalman ZM-2HC2, Passiv hårddiskkylare. Fast det får bli till Velociraptorn i så fall. Ska ju ha en SSD som systemdisk för operativsystemet och de är ju svala.
Senast redigerat av Daniel Andersson den 2010-07-11 klockan 13:09.
SSD-diskar är fantastiska, har ni inte en nu, så skaffa det när nästa tillfälle ges![]()
Fractal Design 650W | MSI 790FX GD-70 | OCZ 1600 MHz CL7 2x2 GB |Phenom II x4 965 4.1GHz | Corsair H50 | 2st HD 5770 i Crossfire | Windows 7 Home Premium x64 allting fint paketerat i ett Fractal design Define R.2
Mitt rum atm:
Tempdump:
usch xD
AMD to the end of my life <3
"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.
This IS SPARTA!
Bokmärken