Resultat 1 till 4 av 4

6850 Crossfire-problem

Detta är en diskussion som rör 6850 Crossfire-problem i Grafikkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Jag köpte precis ett till 6850 för att sätta upp en crossfire-konfiguration,när jag installerat alla drivrutiner och corssfire-profiler som AMD ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    jul 2011
    Rykteskraft
    0

Standard 6850 Crossfire-problem

Jag köpte precis ett till 6850 för att sätta upp en crossfire-konfiguration,när jag installerat alla drivrutiner och corssfire-profiler som AMD gett ut så märkte jag att jag fick rätt konstiga resultat i alla program jag testade det i.

Som bilden visar fick jag ingen prestandaskillnad i Just Cause 2 (Likadant i andra spel t.ex. Starcraft 2), en försämrad prestanda i Battlefield: Bad Company 2 och så gott som en fördubbling av prestandan i Unigine Heaven (Grafik-benchmark).

Min dator:
    Corsair VX 550W
    Gigabyte 790xt USB3
    AMD Athlon2 x4 2.9ghz
    4gb 1300Mhz Corsair RAM
    2 Stycken Gigabyte 6850
    Windows 7 64-bit

Min fråga är var problemet kan ligga, om det är en flaskhalsning från min processor (Athlon II 4x 635 på 2,9GhZ) eller om det är något annat jag kan ha gjort fel?

Registrerad användare
    Reg.datum
    jan 2009
    Ålder
    24
    Rykteskraft
    0

Standard

Verkar som normalt crossfire problematik när det inte finns profiler för alla spelen du kör. Eller ej "bra" profiler.

Var det de nyaste profilerna och drivrutinerna du laddade ner från AMD/ATi?
    Om det är nyaste så är det bara vänta och se om de uppdaterar och fixar profilerna till de spel du testat vid nästa release.
    Men se till att få in information till dem dock annars kanske det aldrig händer.
    Du kan ju också googla och söka om det finns lösningar för vissa spel också.

Registrerad användare
    Reg.datum
    jul 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag laddade ner profilerna från AMD's officiella hemsida:
    ATI Radeon är länken till profilerna och drivrutinerna, dom uppdaterades 30e Juli så dom borde vara up-to-date.

Jag vet inte exakt hur korten ska bete sig när man har en crossfire-konfiguration igång men när jag spelade låg båda korten (enligt MSI Afterburner) på 30-60% load. Är detta ett problem eller ska arbetet delas ut på korten så dom aldrig ska prestera max? Jag är inte så erfaren i området.

Registrerad användare
    Reg.datum
    jan 2009
    Ålder
    24
    Rykteskraft
    0

Standard

Om du får nytta av crossfire eller inte beror helt på om spelet har en crossfire profile.
    Om det inte finns någon så kan spelet få sämre prestanda med crossfire eller ingen skillnad i prestanda. Om ett spel inte har en profile så är det rekomenderat att man stänger av crossfire för de spelen dör att minska risk för problem.
    Samt att ett spel har en profile är helt upp till AMD och dess lika att se till att det skapas sådana och de läger inte all sin tid för just detta och visa spel får inga profiler medan andra får ofta förbättrade profiler etc för ännu bättre prestanda.

Det borde finnas en lista någonstans där man kan se vad för spel som just nu stöds. Försök ta reda på den och se om de spel du spelar är "uppdaterade" med stöd för crossfire profile.
    Som sagt om de inte har "stöd" så är det stor risk att crossfire inte fungerar alls till och med att prestandan halveras som de exempel du tog upp.

Jag hade nog tänkt till och tagit upp dessa saker före man köpt en crossfire lösning. Man ska ju veta om de spelen man spelar har nytta av det eller inte.

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website