• You have 1 new Private Message Om du inte är medlem på AMD Forum har du ett nytt privat meddelande som väntar på dig. För att kunna läsa detta måste du registrera dig här.
  • Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Resultat 1 till 6 av 6

ati radeon HD 5670 kraschar

Detta är en diskussion som rör ati radeon HD 5670 kraschar i Grafikkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Har problem med min nya dator, närmare bestämt grafikkortet. Det är ett radeon HD 5000 serien som kraschar hela tiden. ...

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      sep 2010
      Rykteskraft
      0

Standard ati radeon HD 5670 kraschar

Har problem med min nya dator, närmare bestämt grafikkortet. Det är ett radeon HD 5000 serien som kraschar hela tiden. Helst vid film och spel. Datorn är helt ny men ändå är det jag som ska betala 700:-, för det är ett "mjukvarufel" och det måste man betala för enligt Alina. Dom har inte hittat nått fel så datorn ominstallerades totalt. Allt skulle då fungera. Datorn hämtas av mig och jag installerade ett virusprogram sedan firefox, då kraschade allt igen efter 10min.
      Tog och googlade på grafikkortet och hittade detta AMD bekräftar problem med Radeon HD 5000 - Grafikkort - SweClockers.com

Tydligen ett välkänt problem. Vad säger ni, är detta ett mjukvarufel eller hårdvarufel? är det ett hårdvarufel ska jag kräva mina pengar tillbaka.

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Hunters avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Ålder
      52
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      7

Standard

Vad är det för märke på grafikkortet? säger det av ren nyfikenhet bara. Har du testat andra drivrutiner? Det finns VGA Bios att flasha in, men det gör man på egen risk http://www.techpowerup.com/vgabios/i...ace=&memSize=0 Kolla tidigare versionsnummer innan du flashar och att det är rätt minnes storlek den är avsedd för

Vad du än gör så spara den gamla Bios versionen ifall det skiter sig. Som sagt om du får för dig att göra det och det skiter sig så tänker inte jag vara orsaken till felet eller att jag påverkat dig att göra det för jag tänker inte ta på mig nåt, det är DU som avgör. Allt är upp till ägaren av grafikkortet

Jag har själv flashat ett Bios på mitt dåvarande 4870x2 PowerColor kort. Versionen var äldre än den som satt från början och efter flashningen så blev det fullt med fraktaler. Tur nog hade jag sparat Bioset som var med kortet till fil så jag kunde flasha tillbaka det gamla Bioset igen, eftersom det var x2 kort så var det ett Bios till varje kärna tydligen eftersom jag skulle ha två filer att flasha

En video hur man gör
      Senast redigerat av Hunter den 2010-09-22 klockan 12:17.
      CPU: AMD Phenom II 955BE 3.61GHz Quad Core|Moderkort: ASUS 790FX M4A79T Deluxe|Minne: OCZ AMD Black Edition DDR3 12800 1600MHz 4GB (2x2GB)|Grafikkort: Sapphire HD5870 1GB GDDR5 RAM|Operativsystem: Windows XP x64 och Linux Mint 10.10 x64

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Anton Söderbergs avatar
      Reg.datum
      jun 2009
      Ålder
      22
      Blogginlägg
      4
      Rykteskraft
      6

Standard

Du har väl testat med att installera de senaste drivrutinerna från amds webbplats? Ett annat sett att flasha in ett nytt bios på är genom att använda "RBE" (Radeon bios editor) tillsammans med ATI WIN Flash. Så första steget är att göra en backup av ditt nuvarande bios på grafikkortet. Det gör du enkelt med GPU-Z, på första fliken till höger om "bios version" strängen finns en knapp som gör detta. Spara filen där du önskar och kan nå den sen. Sedan letar du upp ett passande bios till ditt kort. Sök på google "Fabrikat" + HD 5670 + bios du bör få några resultat på techpowerup. De har en stor databas med massor av bios. Ta ett passande bios o ladda ner. Sedan öppnar du upp ATI Winflash, letar upp det nya bioset och trycker på flash. Ganska enkelt och du slipper fippla i dos
      Fractal Design 650W | MSI 790FX GD-70 | OCZ 1600 MHz CL7 2x2 GB |Phenom II x4 965 4.1GHz | Corsair H50 | 2st HD 5770 i Crossfire | Windows 7 Home Premium x64 allting fint paketerat i ett Fractal design Define R.2

Admin
      is active

I am:
      Cool

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      35
      Rykteskraft
      10

Standard

Precis som några redan varit inne på skulle jag rekommendera att du installerar de senaste drivrutinerna för grafikkortet: Downloads
      Det kan ju också vara värt att helt avinstallera och rensa bort de gamla drivrutinerna först. Om inte detta hjälper kan det vara hårdvarufel och det ska givetvis täckas av garantin om sådan finns. Hur vet du att det är grafikkortet som ligger bakom krascherna? Har du fått detta bekräftat?

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Hunters avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Ålder
      52
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      7

Standard

Jag såg att det fanns ett nyare Bios till mitt grafikkort, men jag bryr mig inte om att göra det eftersom det aldrig har varit fel på mitt kort. En fråga. Är det bara TechPowerUp som har Bios för grafikkort? hittar i alla fall inga nån annan stans. Videon jag länkade var med tal, många andra är med irriterande musik eller att dom skriver meddelandet i en textruta. DOS är inte så farligt det heller då det känns säkrare att flasha i än Windows för mig
      Senast redigerat av Hunter den 2010-09-22 klockan 18:20.
      CPU: AMD Phenom II 955BE 3.61GHz Quad Core|Moderkort: ASUS 790FX M4A79T Deluxe|Minne: OCZ AMD Black Edition DDR3 12800 1600MHz 4GB (2x2GB)|Grafikkort: Sapphire HD5870 1GB GDDR5 RAM|Operativsystem: Windows XP x64 och Linux Mint 10.10 x64

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Anton Söderbergs avatar
      Reg.datum
      jun 2009
      Ålder
      22
      Blogginlägg
      4
      Rykteskraft
      6

Standard

Jajemensan, det är techpowerup med välkända guden w1zzard i spetsen Här har du deras bios databas techPowerUp! :: Video Bios Collection
      Fractal Design 650W | MSI 790FX GD-70 | OCZ 1600 MHz CL7 2x2 GB |Phenom II x4 965 4.1GHz | Corsair H50 | 2st HD 5770 i Crossfire | Windows 7 Home Premium x64 allting fint paketerat i ett Fractal design Define R.2

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
    • Du får inte posta svar
    • Du får inte posta bifogade filer
    • Du får inte redigera dina inlägg
    •  

Sökmotorkonsult