Resultat 1 till 4 av 4

ATI Radeon HD 5700 Series PROBLEM!

Detta är en diskussion som rör ATI Radeon HD 5700 Series PROBLEM! i Grafikkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Har ett stort problem nu när jag har installerat windows7 och ska uppdatera drivrutinerna på mitt grafikkort. så går allt ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    jun 2011
    Rykteskraft
    0

Standard ATI Radeon HD 5700 Series PROBLEM!

Har ett stort problem nu när jag har installerat windows7 och ska uppdatera drivrutinerna på mitt grafikkort. så går allt bra tills jag ska starta om datorn då den efter windows logga blir vit med massa streck i olika fäger och det händer inget.. så får återställa den till senaste fungerande drivrutin varje gång men jag måste ju uppdatera grafikkortet.. Någon som har en lösning på detta ?
    Grafikkort: ATI Radeon HD 5700 Series. Detta kort inhandlades för 4-6 månader. Snälla någon som har en lösning ? 64-bit windows 7 är det jag installerat.

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Monkeyass Visa inlägg
    Har ett stort problem nu när jag har installerat windows7 och ska uppdatera drivrutinerna på mitt grafikkort. så går allt bra tills jag ska starta om datorn då den efter windows logga blir vit med massa streck i olika fäger och det händer inget.. så får återställa den till senaste fungerande drivrutin varje gång men jag måste ju uppdatera grafikkortet.. Någon som har en lösning på detta ?
    Grafikkort: ATI Radeon HD 5700 Series. Detta kort inhandlades för 4-6 månader. Snälla någon som har en lösning ? 64-bit windows 7 är det jag installerat.

Se att du har dem gamla drivers avinstallerade och sedan laddat om 64bit version, installera det som admin och se om det hjälper.

MVH,
    Valentin N
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Massa streck i olika färger, det låter som artefakter på grund av ett hårdvarufel. Jag skulle gissa på att det är fel antingen på RAM-minnet eller själva grafikkortet. RAM-minnet kan du testa med t.ex. Memtest86 och grafikkortet med t.ex. Passmark BurnInTest. Men först ska du ju undersöka drivrutinerna förstås.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

När jag får tydliga fel brukar jag ställa en stor bordsfläkt sprutandes in i chassit för att se ifall det hjälper...Låter dock som att det gått rätt långt ifall det räcker med att bara installera drivisarna för att problemet ska uppstå

Eftersom det bara är 4-6 månader sen du köpte det så har du väl garanti kvar?

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website