Resultat 1 till 7 av 7

Hjälp! Kan inte uppdatera min HD 5850 rutin

Detta är en diskussion som rör Hjälp! Kan inte uppdatera min HD 5850 rutin i Grafikkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Försöker uppdatera grafikdrivrutinen men det fungerar inte. Se bild http://data.fuskbugg.se/skalman02/aec705b3_asd.png Hur ska jag göra för att kringgå detta? Vore fullständigt ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Hjälp! Kan inte uppdatera min HD 5850 rutin

Försöker uppdatera grafikdrivrutinen men det fungerar inte. Se bild
    http://data.fuskbugg.se/skalman02/aec705b3_asd.png

Hur ska jag göra för att kringgå detta? Vore fullständigt idiotiskt att man måste kontakta själva tillverkarna för att lösa problemet!

Tack för all hjälp
    Mvh

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

I bärbara datorer har tillverkarna ofta anpassat grafikkorten så att de behöver speciella drivrutiner, så du får nog leta på datortillverkarens supportsida efter deras drivrutiner om inte AMD:s fungerar.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Johan Häggblom Visa inlägg
    I bärbara datorer har tillverkarna ofta anpassat grafikkorten så att de behöver speciella drivrutiner, så du får nog leta på datortillverkarens supportsida efter deras drivrutiner om inte AMD:s fungerar.

Mvh Johan
    Tack men dock så otroligt irriterade! Jag har bostavligen letat i 2 dygn och hittar inte eller har förbisett
    Jag har Acer 5943G, Mobility Radeon HD 5850!

Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Här finns alla drivrutiner, inklusive grafikkortsdrivrutiner, för din dator, men jag vet ju inte om de är nyare, äldre eller lika gamla som de du har:
    Acer Europe - Service & Support, Drivers & Utilities, Downloads

Mvh Johan
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Johan Häggblom Visa inlägg
    Här finns alla drivrutiner, inklusive grafikkortsdrivrutiner, för din dator, men jag vet ju inte om de är nyare, äldre eller lika gamla som de du har:
    Acer Europe - Service & Support, Drivers & Utilities, Downloads

Mvh Johan
    Har tittat in där tidigare, de erbjuder ingen som helst grafikrutinuppdatering... derp

Men tack för att du försöker hjälpa mig iallafall!!

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Altenativa sätt?

Jag har märkt forumet hardwareheaven där de flashar/crackar?! mobility kort att det går att uppdatera rutinerna vid respektive tillverkarna. Finns det någon slags modifiering/flashing/cracking som fungerar lite generellt för en viss typ av serie!

Johan - Aspire 5943G
    Om du tittar där så ser du att alla rutiner släpptes vid samma datum som laptopen släpptes då, dvs ingen av dem är något nytt

Kan man använda sig av andra märkens uppdatering då det är i sig en och samma kort? Mobility

Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Aha okej, men behöver du verkligen nyare drivrutiner? Fungerar inte de gamla som de ska? Att flasha om grafikkortet är inget jag har någon erfarenhet av eller skulle rekommendera, särskilt inte på en bärbar dator där det inte går att byta om något går fel.

Mvh Johan

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website