Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13
Like Tree1Likes

Hjälp med AMD ENGINE CONTROL CENTER

Detta är en diskussion som rör Hjälp med AMD ENGINE CONTROL CENTER i Grafikkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Hej. Blev glad när jag hittade detta forum och tänkte att här finns lösningen till mitt problem. Har en dator ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Hjälp med AMD ENGINE CONTROL CENTER

Hej. Blev glad när jag hittade detta forum och tänkte att här finns lösningen till mitt problem. Har en dator med win7 64, phenom II X6 2,8 Ghz och Amd Hd 6950 2gb som jag skruvat ihop och är helnöjd med. Problemet är att eftet uppdatering av Ccc och drivare från 11.8 till 11.9 så kommer jag inte åt inställningarna i Engine control center. Programmet öppnas men rutan är helt tom sånär som på 3d inställningsfönstret, men alla knappar för aktivering av valda inställningar m.m är borta. Tycker jag försökt allt inklusive rensning av registerposter som har med Amd/Ati att göra. Någon som känner igen detta?Tack på förhand.Stefan Lindestad

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zabre Visa inlägg
    Hej. Blev glad när jag hittade detta forum och tänkte att här finns lösningen till mitt problem. Har en dator med win7 64, phenom II X6 2,8 Ghz och Amd Hd 6950 2gb som jag skruvat ihop och är helnöjd med. Problemet är att eftet uppdatering av Ccc och drivare från 11.8 till 11.9 så kommer jag inte åt inställningarna i Engine control center. Programmet öppnas men rutan är helt tom sånär som på 3d inställningsfönstret, men alla knappar för aktivering av valda inställningar m.m är borta. Tycker jag försökt allt inklusive rensning av registerposter som har med Amd/Ati att göra. Någon som känner igen detta?Tack på förhand.Stefan Lindestad
    Hej och välkommen. har du avinstallerat 11.8 innan du installerade 11.9?

MVH,
    Valentin N
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Japp. Jag har rensat allt vad jag vet, både via avinstallationsprogrammet och rent fysiskt avlägsnat mappar och registernycklar. Hade samma problem för någon vecka sedan men löste det med systemåterställning. Det är dock ingen lösning denna gång eftersom jag installerat om drivrutinerna så många gånger att det inte finns användbar återställningspunkt längre. Intressant är att jag inte får något som helst felmeddelande vid installation. Har läst nått om drivesweep; vad är detta och kan det hjälpa? Stefan L

Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Japp. Jag har rensat allt vad jag vet, både via avinstallationsprogrammet och rent fysiskt avlägsnat mappar och registernycklar. Hade samma problem för någon vecka sedan men löste det med systemåterställning. Det är dock ingen lösning denna gång eftersom jag installerat om drivrutinerna så många gånger att det inte finns användbar återställningspunkt längre. Intressant är att jag inte får något som helst felmeddelande vid installation. Har läst nått om drivesweep; vad är detta och kan det hjälpa? Stefan L
    Ingen anning. det kan vara mjukvara fel. kolla om amd har en hotfix för 11.10 och om det finns se om det hjälper. Använd 11.9 tills dess; den är stabil. är inte 11.10 en beta software? Jag har ingen amm kort

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag kör 11.9 och det rullar på bra. Surt bara att jag inte kommer åt några inställningar. Funderar om det kan ha med skärminställningarna att göra. Det finns ju en massa lullull i win7 som aero m.m.

Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Jag kör 11.9 och det rullar på bra. Surt bara att jag inte kommer åt några inställningar. Funderar om det kan ha med skärminställningarna att göra. Det finns ju en massa lullull i win7 som aero m.m.
    vill du veta hur du avaktiverar win7 extra effects?

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Valentin N Visa inlägg
    vill du veta hur du avaktiverar win7 extra effects?
    Kan ju vara värt att prova så ja tack:-)

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag har prövat med att stänga av visuella effekter och ominstallerat 11.9 igen utan resultat:-(

Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

click på dator --> system egenskaper --> avancerad systemegenskaper ---> Avancerad --> prestandard --> prestanda --> Ändra för bäst prestanda.

Jag använder engelsk OS så det kan ha ett annat namn.

Ledsen att jag svarade lite sent.

Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Ingen fara. Jag lyckades gissa mig till just de inställningarna, men det funkade inte som sagt. Det är helskumt. När jag har Engine control öppet på skrivbordet och öppnar t.ex explorer, så fastnar det som visas inom Enginecontrolföntsret. Jag måste köra alt+F4 för att stänga ner det.

Stefan L

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website