Hejsan allihopa.
Införskaffade mig två st Sapphire 6950 Radeon idag från komplett som skulle överta mina gamla Radeon 5700's plats.
Efter installering och montering så märker jag plötsligt att mitt system endast accepterar ett av mina nya införskaffade grafikkort. Min första tanke är att det ena grafikkortet har en defekt då jag prövar det "osynkade" grafikkortet ensamt ipluggat, vilket inte fungerar, medans det funktionella fungerar utan problem. Mina PCI-Slots fungerar allihop, då jag har switchat korten mellan dem och det kort som väl fungerar går att stätta på båda platserna.
Har aviserat Komplett om mitt problem, däremot testade jag att plugga in mitt gamla Radeon 5700 för att åtminstone kräma ut lite mer kraft via CrossFire. Problemet skedde dock igen, nu vill ej mitt system synkronisera mitt 5700 kort medans mitt ensamma 6950 fungerar utan problem.
Vill tillägga att inga av dessa kort har vanskötts utan behandlats med största omsorg. Det enda logiska jag kan komma på är att det eventuellt spökar i någon av mina inställningar på Catalyst Center.
Har ni några idéer eller varit om detta själva?
P.S
Har Ej avinstallerat mina gamla drivrutiner då jag ej fann det lämpligt då det fortfarande rör sig om samma drivrutiner inom Catalyst Center för Radeon Kort.
Mitt moderkort jag använder är av typen Asus M4A89GTD
Tackar ödmjukast för all hjälp,
Tack på förhand,
Mvh
Fiilp Erlandssona

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken