Hej! Köpte nyligen ett Radeon HD 6870 kort. Jag spelar mycket spel, framförallt Call of Duty: Modern Warfare 2 och World of Warcraft. Mitt gamla kort var ett Nvidia Geforce 8600, dvs uråldrigt. När jag nu installerat mitt nya kort hoppades jag på en markant skillnad. Men istället händer följande:
När jag loggar in på WoW så laggar spelat fullständigt sönder. Det går inte röra sig och skärmen fryser i 1-3 sekunder med ungefär 1 sekunds mellanrum. Detta händer oavsett vilka inställningar jag har på WoW. Även om jag ställer allting på lägsta grafik-inställningar laggar det lika mycket. Efter att ha provat olika inställningar ett tag testade jag helt enkelt att om-installera drivrutinerna till kortet. Då fungerade spelet plötsligt, hyfsat lag-fritt även på de högsta grafik-inställningarna, dock med ungefär 14-30 FPS i Ogrimmar.
Så när jag nästa dag startar WoW igen så laggar det lika mycket. Jag provar helt enkelt att ominstallera drivrutinen igen, och då fungerar det. Men inte ska man behöva ominstallera drivrutinen varje dag!? Någonting är ju helt fel.
WoW tar dessutom upp 50-70% av min CPU efter att jag bytt till HD 6870.
Men detta till trots, har CoD MW2 fungerat mycket bra med de högsta inställningarna. Det enda märkbara felet är att loading-screenen tar lite längre tid och att spelat laggar jättemycket de första 4 sekunderna av matchen för att sedan fungera felfritt.
Min dator:
Intel Core2 CPU 4400 @ 2 Ghz
6.0 GB RAM
AMD Radeon HD 6800-series
SNÄLLA hjälp mig! Tacksam för svar!
MVH Björn Heinpalu

LinkBack URL
About LinkBacks

Bokmärken