Resultat 1 till 3 av 3

Vilket grafik kort är bättre av följande 2st:!?

Detta är en diskussion som rör Vilket grafik kort är bättre av följande 2st:!? i Grafikkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Som min rubrik lyder vilket grafik kort är bättre till en bärbar dator. 1.Mobility Radeon HD 5650 1GB 2.AMD Radeon™ ...

Eje
    Eje är inte uppkopplad
    Registrerad användare
    Reg.datum
    okt 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Vilket grafik kort är bättre av följande 2st:!?

Som min rubrik lyder vilket grafik kort är bättre till en bärbar dator.
    1.Mobility Radeon HD 5650 1GB
    2.AMD Radeon™ HD 6770M 2GB

Jag hade en bärbar dator som gick sönder den hade grafikkort nr.1, nu har jag införskaffat mig en ny dator och den har grafik kort nr.2 !
    ....(min data i dagsläget) HP DV6-6136SO

Problem: När jag spelade med grafik nr.1 laggade inte black ops alls, nu när jag vill spela med grafik nr2. laggar det mycket !....

Har läst på något forum att man måste göra någon grafikdrivrutin uppdatering? men datorn är helt ny.

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Ett Mobility Radeon HD6770M med 2 GB minne ska såklart vara bättre än ett HD 5650 med 1 GB minne. Om datorn är helt ny så skulle jag rekommendera dig att kontakta tillverkaren eller butiken där du köpte den.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Eje Visa inlägg
    Som min rubrik lyder vilket grafik kort är bättre till en bärbar dator.
    1.Mobility Radeon HD 5650 1GB
    2.AMD Radeon™ HD 6770M 2GB

Jag hade en bärbar dator som gick sönder den hade grafikkort nr.1, nu har jag införskaffat mig en ny dator och den har grafik kort nr.2 !
    ....(min data i dagsläget) HP DV6-6136SO

Problem: När jag spelade med grafik nr.1 laggade inte black ops alls, nu när jag vill spela med grafik nr2. laggar det mycket !....

Har läst på något forum att man måste göra någon grafikdrivrutin uppdatering? men datorn är helt ny.
    6770M; den har GDDR5 minnen @128bit och 480 pipeline tillskillnad från 5650M som har 400 pilelines och endast GDDR3.

Trots att datorn är ny kan drivrutinerna vara månader gammal.
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website