Bilderna är klickbara:
//AMD
Detta är en diskussion som rör AMD-processor och styrkretsrekommendationer i Moderkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Bilderna är klickbara : //AMD...
Bilderna är klickbara:
//AMD
Lika bra att lägga till Crossfire listan med när vi ändå är i farten eller vad tycks amd?
http://game.amd.com/us-en/content/image ... _Dec07.jpg
En bra idé, men jag saknar en uppdaterad lista med de senaste grafikkorten.Ursprungligen postat av MålbrottarN
//AMD
Tror inte AMD släppt en sån... vi skulle behöva göra en själva isånnafall. Kan snickra ihop en nästa vecka...Ursprungligen postat av AMD
Det är också en variant om AMD inte släppt någon uppdatering av listan.Ursprungligen postat av smartidiot89
![]()
//AMD
Lite underlig lista... Varför skulle det inte funka med en Sempron 140 till 790FX? Det gör det ju! Sen satte jag ihop ett datorpaket åt en kompis för några veckor sedan, med en Phenom II X4 955 och 770-chipset. Det fungerar hur bra som helst, det blir väl inte snabbare med 790FX? Det enda är väl för Crossfire, eller?
Mvh Johan
Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS
Det fungerar, men det är mer en rekommenderad listaUrsprungligen postat av lbs129
Som exempel så räknade inte moderkortstillverkare med (förr) att folk skulle använda kraftprocessorer i budget chip men idag så klarar ju dom flesta 770rna av 125/140W TDP processorer.
790FX är ju en bräda riktad mot entusiaster som köper Black Edition processorer så dom moderkorten är bättre utrustade - men självklart går det att blanda utanför AMDs rekommendationerDet där är mer riktlinjer för att göra det lättare för den mindre insatta konsumenten.
Facepalm la in fel bild...Ursprungligen postat av MålbrottarN
AMD Technologies
det är den mest uppdaterade har dock för mig att det ska finnas en med 4890 med...
fast alla 48x0 kort funkar i crossfire vad jag har läst men kärnan klockar ner sig till den söligares hastighet
Perfekt!Ursprungligen postat av MålbrottarN
Antingen lägger du, jag eller någon annan in den i en separat tråd i rätt forumkategori. Jag har dock fullt upp med nyhetspubliceringar just nu.
//AMD
Kan slänga upp den bland grafik-delenUrsprungligen postat av AMD
Bokmärken