Varför säljer inte någon av våra svenska återförsäljare moderkort från Sapphire? Jag skulle gärna kunna tänka mig att skaffa ett moderkort från dem.
Detta är en diskussion som rör Moderkort från Sapphire i Moderkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Varför säljer inte någon av våra svenska återförsäljare moderkort från Sapphire? Jag skulle gärna kunna tänka mig att skaffa ett ...
Varför säljer inte någon av våra svenska återförsäljare moderkort från Sapphire? Jag skulle gärna kunna tänka mig att skaffa ett moderkort från dem.
De finns, men det är inte många... Den här är väl den enda som säljs idagsläget: Sapphire IPC-AM3DD785G - Hitta lgsta pris, omdmen och information om Moderkort
Problemet med Sapphire var att DFI tillverkare deras moderkort och satte dit en Sapphire klisterlapp förut, men nu har Sapphire tydligen ett nytt moderkortsteam från EVGA så det kanske är en marknad som börjar ta fart från Sapphire då...
Ett förslag är att AMD Forum recenserar ett Sapphire moderkort så Sverige får upp ögonen för dom![]()
Åh, du hittade ju ett. Men ingen som har nåt 790FX/GX eller 890FX/GX i lager va? Verkar liksom tunnt på den fronten. Ja, om vi kan bidra med att få upp ögonen för Sapphires moderkort skulle det ju vara riktigt bra!![]()
Moderkort - Hitta de bsta priserna, information och omdmen
Pixmania verkar ha ett 890X (dock brukar jag avråda köp från dem efter egen dålig erfarenhet).
Förefaller vara 890GX chip trots namnet.
http://www.sapphiretech.com/presenta...000102&pid=339
Senast redigerat av Jarl den 2010-07-20 klockan 15:55. Anledning: kompletterande info
Spel; Lian Li PC-V2120B CorsairHX-750W Gigabyte GA-890FXA-UD5 med W7-64 på OCZ-Vertex2 Deneb965 OCZ-Vendetta2 4x2Gb CorsairXMS3 Sapphire-HD7870 27"SyncMaster QpadMK-85Pro Saiph1800
Media; Antec NSK1380 ASUS M4A78-HTPC med W7-64 på OCZ-Onyx Deneb910e Scythe-Shuriken.B 2x2Gb Mushkin Enhanced AMD780G-HD3200 46"PanasonicPlasma ScorpiusP20
Nostalgi; AMD K6III-400 med 3Dfx Voodoo3-2000 Windows98se
Sapphire behöver nog lite exponering i den svenska marknaden bara så handlar nog mer in av dom![]()
Bokmärken