Resultat 1 till 6 av 6

Moderkort från Sapphire

Detta är en diskussion som rör Moderkort från Sapphire i Moderkort-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Varför säljer inte någon av våra svenska återförsäljare moderkort från Sapphire? Jag skulle gärna kunna tänka mig att skaffa ett ...

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard Moderkort från Sapphire

Varför säljer inte någon av våra svenska återförsäljare moderkort från Sapphire? Jag skulle gärna kunna tänka mig att skaffa ett moderkort från dem.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

De finns, men det är inte många... Den här är väl den enda som säljs idagsläget: Sapphire IPC-AM3DD785G - Hitta lgsta pris, omdmen och information om Moderkort

Problemet med Sapphire var att DFI tillverkare deras moderkort och satte dit en Sapphire klisterlapp förut, men nu har Sapphire tydligen ett nytt moderkortsteam från EVGA så det kanske är en marknad som börjar ta fart från Sapphire då...

Ett förslag är att AMD Forum recenserar ett Sapphire moderkort så Sverige får upp ögonen för dom

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Åh, du hittade ju ett. Men ingen som har nåt 790FX/GX eller 890FX/GX i lager va? Verkar liksom tunnt på den fronten. Ja, om vi kan bidra med att få upp ögonen för Sapphires moderkort skulle det ju vara riktigt bra!

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Åh, du hittade ju ett. Men ingen som har nåt 790FX/GX eller 890FX/GX i lager va? Verkar liksom tunnt på den fronten. Ja, om vi kan bidra med att få upp ögonen för Sapphires moderkort skulle det ju vara riktigt bra!
    Nej, men ja vet att det såldes ett Sapphire 790FX - fast det var identiskt med DFI:s 790FX bara att Sapphire:s hade ett eget färgschema och egen kylning. Ja vet att Sapphire är mer lättillgängligt i andra länder...

Registrerad användare Jarls avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Rykteskraft
    0

Standard

Moderkort - Hitta de bsta priserna, information och omdmen
    Pixmania verkar ha ett 890X (dock brukar jag avråda köp från dem efter egen dålig erfarenhet).
    Förefaller vara 890GX chip trots namnet.
    http://www.sapphiretech.com/presenta...000102&pid=339
    Senast redigerat av Jarl den 2010-07-20 klockan 15:55. Anledning: kompletterande info
    Spel; Lian Li PC-V2120B CorsairHX-750W Gigabyte GA-890FXA-UD5 med W7-64 på OCZ-Vertex2 Deneb965 OCZ-Vendetta2 4x2Gb CorsairXMS3 Sapphire-HD7870 27"SyncMaster QpadMK-85Pro Saiph1800
    Media; Antec NSK1380 ASUS M4A78-HTPC med W7-64 på OCZ-Onyx Deneb910e Scythe-Shuriken.B 2x2Gb Mushkin Enhanced AMD780G-HD3200 46"PanasonicPlasma ScorpiusP20
    Nostalgi; AMD K6III-400 med 3Dfx Voodoo3-2000 Windows98se

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Sapphire behöver nog lite exponering i den svenska marknaden bara så handlar nog mer in av dom

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website