Hejsan! Min DVD läsare på min bärbara har klyddat en längre tid. Under Vista krånglade den genom att försvinna från systemet titt som tätt. Man såg bara hårddisken i den här datorn. DVD läsaren var försvunnen. Sen drog jag in Ubuntu det tog flera försök innan den ville läsa skivan men tillslut gick det.
Sen inne i Ubuntu funkade den i ca 2 veckor. Det var samma syndrom där ibland fanns den på systemet och ibland var den försvunnen. Men tillslut försvann den förgott. Så nu ser jag den aldrig i system/dator fliken i Ubuntu.
Jag stoppade i en skiva i den för två dagar sen då blinkade DVD läsar lampan ett par gånger och den knorrade till. Sen slutade den helt. Med andra ord den ville inte läsa skivan.
Vad tror ni kan ha hänt? Är den helt kaputt? Tror ni det hjälper om man tar ut DVD läsaren och dammsuger den och kopplar tillbaka den igen kan det hjälpa?
Jag hittade en guide här: How to disassemble HP Pavilion dv6500, dv6600, dv6700, dv6800 notebooks >> Inside my laptop
Steg 4 och 5 beskriver hur man monterar bort DVD läsaren. Det verkar ganska lätt.
Och om den är sönder var kan man köpa ny DVD läsare till en bärbar. Det är väl 2.5 tums som gäller där?

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken