Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Lagrings utrymme försvinner???

Detta är en diskussion som rör Lagrings utrymme försvinner??? i Lagring-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Nu har jag märkt en knepig grej. Det verkar som att mitt lagrings utrymme försvinner... Innan imorse hade jag 329GB ...

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard Lagrings utrymme försvinner???

Nu har jag märkt en knepig grej. Det verkar som att mitt lagrings utrymme försvinner... Innan imorse hade jag 329GB ledigt. Och nu har jag 326GB... Och jag har inte installerat nått! Jag laddade ner en komprimerad mod på ca 8mb imorse. Hur funkar detta? Någon som kan förklara detta för mig?

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Swedish Berserk Visa inlägg
    Nu har jag märkt en knepig grej. Det verkar som att mitt lagrings utrymme försvinner... Innan imorse hade jag 329GB ledigt. Och nu har jag 326GB... Och jag har inte installerat nått! Jag laddade ner en komprimerad mod på ca 8mb imorse. Hur funkar detta? Någon som kan förklara detta för mig?
    Windows uppdateras inte automatiskt? Steam har inte uppdaterat spel? "Felsök" om du har automatiska uppdateringar i allmänt installerade.

Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Tack för svaret Smartis. Jag håller på att defragmentera nu och utrymmet har gått från 326 till 340GB änsålänge. Ska även installera detta programmet sen : WinDirStat - Windows Directory Statistics Man ska tydligen kunna kolla HDD med detta programmet. Jag läste även någonstans att datorn kan lagra saker på HDD om man har lite ram jag har ju endast 2GB. Kan det bero på det kanske? Hur hittar jag automatiska uppdateringar? Jo mitt Windows uppdateras automatiskt.
    Senast redigerat av Swedish Berserk den 2010-03-24 klockan 16:10.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Tack för svaret Smartis. Jag håller på att defragmentera nu och utrymmet har gått från 326 till 340GB änsålänge. Ska även installera detta programmet sen : WinDirStat - Windows Directory Statistics Man ska tydligen kunna kolla HDD med detta programmet. Jag läste även någonstans att datorn kan lagra saker på HDD om man har lite ram jag har ju endast 2GB. Kan det bero på det kanske? Hur hittar jag automatiska uppdateringar?
    Systemet kan utnyttja hårddisken som RAM-minne (väldigt segt) om de minne du har inte räcker till så det kan vara en förklaring om du gör något krävande... Hur du hittar det beror helt på operativsystemet du använder, kör du XP eller Vista/7?

Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag kör Windows 7 och automatiska uppdateringar till operativet hämtas hem regelbundet. Är det de som kan ta plats?

VIP REALINs avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Rykteskraft
    3

Standard

Jag kör Windows 7 och automatiska uppdateringar till operativet hämtas hem regelbundet. Är det de som kan ta plats?
    Mest troligt.

Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Nu verkar det som att fragmenteringen är klar. Det står 0% fragmenterad efter senaste körning. Ja sicket klydd säger jag bara. Under förlopp står det inget så den är klar nu och jag gick från 326GB till 340GB. Är väl bara automatiska uppdateringar som tagit plats då antar jag. Tack för era svar Smartis och Realin! Nästa gång jag skaffar ny dator blir det nog med Linux börjar tröttna lite på Windows...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Nu verkar det som att fragmenteringen är klar. Det står 0% fragmenterad efter senaste körning. Ja sicket klydd säger jag bara. Under förlopp står det inget så den är klar nu och jag gick från 326GB till 340GB. Är väl bara automatiska uppdateringar som tagit plats då antar jag. Tack för era svar Smartis och Realin! Nästa gång jag skaffar ny dator blir det nog med Linux börjar tröttna lite på Windows...
    Se bara till att inte ha en massa automatiska uppdateringar, då har du ju dessutom mer kontroll över din dator. Jag låter inget uppdateras utan att jag vet om det.

Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Så jag ska stänga av alla automatiska uppdateringar i Windows update?

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Så jag ska stänga av alla automatiska uppdateringar i Windows update?
    Ja om du vill självklart. Jag har det inställt på att Windows ska meddela mig när det finns uppdateringar att hämta och installera.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website