Resultat 1 till 5 av 5

Nytt ram minne till min gamla dator

Detta är en diskussion som rör Nytt ram minne till min gamla dator i Lagring-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Hej, ska upg mitt ram på den min gamla dator för känner att 2 gig inte räcker längre. De andra ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Nytt ram minne till min gamla dator

Hej, ska upg mitt ram på den min gamla dator för känner att 2 gig inte räcker längre. De andra delarna är dock helt okej, det jag undra är vad man ska tänkta på när man köper ett nytt ram minne? Är det bara storleken som spelar roll eller är det något mer man borde kolla på ? Typ hur snabb den är osv ?

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

GeForce GTX 460 , denna är bra , har dock även 3D om du gillar sånt. kör den på en av mina datorer och de funkar fint fint den klarar av spel som battlefield 3sist jag testa, deus ex , saints row , assasins creed revalations mm. dock lite laggit på GTA IV

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Men jag prata om ram minne? Funderar på ett par Crosair 8 GB 1600 MHZ från www.proshop.se/RAM.htm . Vad tror du om det? Borde funka ok va??

Registrerad användare Micke50s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ålder
    50
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    1

Standard

Det beror på vad du har för minne nu och vad moderkortet stöder för minne,är det ddr2 eller ddr3 ?

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Som Micke skrev så spelar det roll vilket moderkort du har och vilken sorts minne du har. Om du är osäker kan du ladda ner CPU-Z -> (CPUID - System & hardware benchmark, monitoring, reporting).
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website