Fick hem mina 4 diskar idag, Hitachi 1Tb styck.
Har tänkt köra dem i 2xraid0 men det blev bara problem...![]()
Gick till Gigabytes sida, laddade ner drivrutinerna.
Startade om datorn, konfigurering "lätt som en plätt" och två RAID0r syntes stolt. I med W7-skivan och inga diskar syntes. Väljer "Ladda drivrutiner", hänvisar till min USB-sticka, x64-drivisarna... Nada, inget kommer upp... Man ska använda signerade drivrutiner säger Windows. Felsöker i ca en timma, omstarter/Installationer osv, ingen förbättring...
Hämtar drivrutiner direkt från AMD, samma sak med dessa då de är identiska.
Testar "för skojs skull" x86-drivrutinen och vips, trots samma klagomål om signering så visar sig diskarna... Men vad faan tänker jag men blir samtidigt glad och skriker nästan "äntligen!".
W7 installerar sin första fas, omstart sker, BSOD. Denna känner jag igen sedan tidigare, drivutinerna som är fel/inte finns...
Håller på ett par timmar till fram och tillbaka tills jag tänker på Vista och sedan uppgradering därifrån!
In med den skivan, square one again.
Samma här, vill inte ta x64-drivisen eller ja, den hittar den men den är inte signerad tydligen vilket resulterar i en vitt tomt fönster där diskarna ska radas upp...
Testar x86-drivisen här med och det visar sig också och installationen påbörjas trots osignerad drivrutin och fullföljs faktiskt hela vägen. Yes, Vista installerat!
Försöker nu installera W7 över Vista direkt, får tillsägelsen att jag inte kan installera ett x64 på en x86-installation... Nu är det ju så att bägge OS:en är x64...
Blir så förbannat trött, spenderat en dag nu med detta...
För Ironins skull: Tips någon? :?

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken