Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Billig och oväntad bra mus

Detta är en diskussion som rör Billig och oväntad bra mus i Kringutrustning-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Köpte den här ( https://www.inet.se/datortillbehoer/moe ... r/6101498/ ) musen för några månader sedan och tänkte tipsa om den. För det ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Rykteskraft
    0

Standard Billig och oväntad bra mus

Köpte den här (https://www.inet.se/datortillbehoer/moe ... r/6101498/) musen för några månader sedan och tänkte tipsa om den. För det är nog den bästa mus jag haft hittills (testat en hel del olika), klart trevlig och använda vid jobb mm.

Första intrycket man får när man öppnar och testar är "f*n vad plastig den är då", men börjar man använda den så visar den sin styrka. Perfekt storlek, bra skrollhjul (inte för trögt och samt stort) och knapparna ligger rätt.

dessutom är det den billigaste musen jag haft
    [CPU] 9500,9750,940,705e,955;i7(portabel);965 [GPU] 5750, 5870 [HD] WD640, WD1GB; WD750; Samsung200, Hitachi250, [MONITOR] 30", 23", 21", 20"

Registrerad användare mjaas avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    22
    Rykteskraft
    0

Standard Re: Billig och oväntad bra mus

Även ifall den säkerligen är bra skulle jag personligen aldrig våga köpa en så billig mus.

Känner att det ska vara precision och kvalitet på en pryl man använder såpass mycket som man gör.

Man kan spara in på andra saker

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Den äldre versionen (röda) har fått bra betyg från SweC har jag för mig..
    Hade jag inte haft min MX518 så hade jag kunnat tänka mig köpa den där musen. Ser helt okej ut, och verkar ju bra.

MVH
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av mjaa
    Även ifall den säkerligen är bra skulle jag personligen aldrig våga köpa en så billig mus.

Känner att det ska vara precision och kvalitet på en pryl man använder såpass mycket som man gör.

men man blir mer sne om man köper en dyr mus som inte har precision jämfört med en billig

Alla möss jag testat som är trådlösa har haft sämre precision än denna.
    Tycker även att logitechs mx 518 är klart bra men vet faktiskt inte vilken jag skulle välja mellan den och ace'n. ace'n ligger skönare i handen medan mx 518 är tyngre och lite mer kvalitet. däremot har jag lite svårt för scrollhjulet samt de övriga knapparna på mx 518
    [CPU] 9500,9750,940,705e,955;i7(portabel);965 [GPU] 5750, 5870 [HD] WD640, WD1GB; WD750; Samsung200, Hitachi250, [MONITOR] 30", 23", 21", 20"

Registrerad användare mjaas avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    22
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av gosh
    Citat Ursprungligen postat av mjaa

men man blir mer sne om man köper en dyr mus som inte har precision jämfört med en billig

Alla möss jag testat som är trådlösa har haft sämre precision än denna.
    Tycker även att logitechs mx 518 är klart bra men vet faktiskt inte vilken jag skulle välja mellan den och ace'n. ace'n ligger skönare i handen medan mx 518 är tyngre och lite mer kvalitet. däremot har jag lite svårt för scrollhjulet samt de övriga knapparna på mx 518

Jovisst, men att en billig mus spöar en dyr i precision hör inte till vanligheten.
    Man får vad man betalar för brukar jag säga. Köpte mig en Logitech g9 för 1,5 år sen.
    Samma precision även idag, vi får se om du matchar det med din betydligt billigare mus

Registrerad användare
    Reg.datum
    jan 2009
    Ålder
    45
    Rykteskraft
    0

Den där musen verkar vara mer eller mindre en kopia av en äldre Logitech mus?
    -bra eller dåligt med det vet jag ej.

/Saint25
    Stationär dator: AMD Athlon X2 4200+ l ASRock Dual-SATA2 - 939 l TwinMOS PC3200 2x1GB l Asus 7600GT 256MB l WD Raptor 36GB + Seagate 120GB l Tagan SuperRock TG400-U33II l Sweex MidiTower - modifierad l Windows XP Pro SP2 + Office 2003 l LG L245WP-BN.
    Extra + speldator - som är under uppbyggnad: AMD Phenom X3 8750BE (ska bytas ut under kommande vinter) l Asus M3A78-T AM2+ l G.Skill PC8500 4x2GB l XFX RADEON HD4870 XXX 1GB GDDR5 PCI-E l HDD - ? l Tagan SuperRock TG880-U33II l Tagan/Aplus Seenium MidiTower (liknar CoolerMaster CM590/CM690) - ska modiferas + lackeras l OS - ?

VIP Björn Bobergs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    5

Låter lite som att vara dum snål om man köper den där. Ja jag är skeptisk, mot ACE i allmänhet.
    AMD to the end of my life <3

"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.

This IS SPARTA!

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av zowix
    Låter lite som att vara dum snål om man köper den där. Ja jag är skeptisk, mot ACE i allmänhet.
    ACE gör väldigt dåliga nätagg... men deras kringutrustning har jag faktiskt hört mycket bra om från många olika håll och inte bara swec. Men ja kan hålla med att det namnet har en lite dålig klang.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Rykteskraft
    0

Jo det är inte helt ologiskt och göra det men i mitt fall tänkte jag testa för brukar en hel del möss, slängt en mx518 efter bara 4 månaders användning för då fungerade inte scrollhjulet exempelvis.
    Denna köpte jag faktiskt mer på "test", behövde den inte.

En av de sämsta mössen jag haft är denna: Logitech VX Revolution Cordless Laser, väldigt bra med ett scrollhjul som man bara kan dra igång så spinner det men muspekaren är det extremt dålig känsla på

VIP Björn Bobergs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    5

Citat Ursprungligen postat av gosh
    Jo det är inte helt ologiskt och göra det men i mitt fall tänkte jag testa för brukar en hel del möss, slängt en mx518 efter bara 4 månaders användning för då fungerade inte scrollhjulet exempelvis.
    Denna köpte jag faktiskt mer på "test", behövde den inte.

En av de sämsta mössen jag haft är denna: Logitech VX Revolution Cordless Laser, väldigt bra med ett scrollhjul som man bara kan dra igång så spinner det men muspekaren är det extremt dålig känsla på
    Det är förståeligt att du testa den, alltid kul om man hittar nått billigt som faktiskt är bra.
    AMD to the end of my life <3

"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.

This IS SPARTA!

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website