Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Förlåt, jag har svikit AMD...

Detta är en diskussion som rör Förlåt, jag har svikit AMD... i Kringutrustning-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; För första gången i mitt liv och sedan min ingång till PC-världen 1996 har jag gett Intel pengar. Det tog ...

Registrerad användare Sir AMDs avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    41
    Rykteskraft
    0

Standard Förlåt, jag har svikit AMD...

För första gången i mitt liv och sedan min ingång till PC-världen 1996 har jag gett Intel pengar.

Det tog emot och det tog 6 år men jag kunde inte välja bort detta kort. Det är ett Areca 1222 med Intel-CPU och jag tröstar mig med att AMD inte hade något alternativ, att det var billigt (2400:- begagnat) och att jag verkligen behövde det.

Kortet är bland de (DET) bästa i sin klass och jag ångrar inte en sekund att jag köpte det, speciellt inte med tanke på priset.
    Men... Det tar emot att veta att jag gav detta smutsiga företag en liten del pengar... Jag kan inte längre säga att Intel inte fått en krona av mig och det tar emot MEST...

Kortet, finns fler om nån vill köpa: areca ARC-1222 PCIe x8 SATA / SAS SCSI RAID CARD - eBay (item 320645230908 end time Jan-25-11 18:09:51 PST)
    Gigabyte MA-GA790X-UD4, 9950BE, 4x2Gb Corsair800, Powercolor 5770
    Aldrig ägt eller köpt en Intelrigg i mitt 40-åriga liv.

Bulldozers do tear down Bridges...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

"Tyvärr" har Intel rätt många bra produkter, speciellt när det kommer till kort som dessa och nätverkskort...

Det är svårt att undvika Intel helt när dom håller på med lite överallt. Det du kan göra är att sätta dig på knä och be i samma riktning som AMD:s högkvarter och säga frasen: "Förlåt AMD för att jag har syndat..." 100 gånger så är du förlåten.

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Detta var mycket obehaglig läsning.

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Haha! Hade ni blivit besvikna om man köpt en Intel produkt?
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Linuxfantast PsynoKhi0s avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sir AMD Visa inlägg
    För första gången i mitt liv och sedan min ingång till PC-världen 1996 har jag gett Intel pengar.

Det tog emot och det tog 6 år men jag kunde inte välja bort detta kort. Det är ett Areca 1222 med Intel-CPU och jag tröstar mig med att AMD inte hade något alternativ, att det var billigt (2400:- begagnat) och att jag verkligen behövde det.

Kortet är bland de (DET) bästa i sin klass och jag ångrar inte en sekund att jag köpte det, speciellt inte med tanke på priset.
    Men... Det tar emot att veta att jag gav detta smutsiga företag en liten del pengar... Jag kan inte längre säga att Intel inte fått en krona av mig och det tar emot MEST...

Kortet, finns fler om nån vill köpa: areca ARC-1222 PCIe x8 SATA / SAS SCSI RAID CARD - eBay (item 320645230908 end time Jan-25-11 18:09:51 PST)
    Alltså... Det är ett begagnat kort på eBay, har jag fattat rätt?
    Går verkligen pengarna till Intel?

Registrerad användare Corns avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ålder
    17
    Rykteskraft
    3

Standard

Citat Ursprungligen postat av PsynoKhi0 Visa inlägg
    Alltså... Det är ett begagnat kort på eBay, har jag fattat rätt?
    Går verkligen pengarna till Intel?
    Nää, Intel får ju inga pengar för just det köpet. Men indirekt kan man väl säga att det är så?
    Chassi: Ett ruckel HP-chassi | Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 GHz | Minne: 2 GB DDR2 667 MHz | Hårddiskar: 360GB + 500GB + 1 TB WD Elements | Grafikkort: XFX Radeon HD4770 512 MB @ 868MHz/1102MHz | Nätaggregat: Corsair VX450 | Tangentbord: Något standard av HP | Mus: Mionix Naos 5000 | Musmatta: Mionix Sargas 460 | Skärm: Acer V233H @ 1920 x 1080

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av Swedish Berserk Visa inlägg
    Haha! Hade ni blivit besvikna om man köpt en Intel produkt?
    Det är varje persons eget val. Jag tycker det handlar om principer och värderingar. Hur viktiga är dessa? Det skiljer nog från person till person. Jag försöker alltid hålla på dem.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Skulle jag få en Intel gratis så skulle jag nog inte säga nej, men köpa en Intel tror jag inte jag skulle göra. Jag kan AMD och vilka delar som passar. På en Intel skulle jag nog inte kunna felsöka lika bra

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Det är varje persons eget val. Jag tycker det handlar om principer och värderingar. Hur viktiga är dessa? Det skiljer nog från person till person. Jag försöker alltid hålla på dem.
    Håller med. Bara undrade. Jag har bara köpt från AMD änsålänge. Fast jag har bara haft 3 datorer. Gillar inte Intels metoder därför undviker jag dom. Samtidigt gillar jag AMD lösningar väldigt mycket.

Nvidia däremot är ett företag jag gillar efter AMD givetvis. Tycker om deras produkter.
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Swedish Berserk Visa inlägg
    Håller med. Bara undrade. Jag har bara köpt från AMD änsålänge. Fast jag har bara haft 3 datorer. Gillar inte Intels metoder därför undviker jag dom. Samtidigt gillar jag AMD lösningar väldigt mycket.

Nvidia däremot är ett företag jag gillar efter AMD givetvis. Tycker om deras produkter.
    Så länge ett företag håller sig inom rätt spelregler är det helt ok att köpa i min bok vilket är varför jag aldrig utesluter Nvidia så länge dom har en produkt med bra pris/prestanda. Nvidia konkurrerar på lika villkor som AMD på grafikkortsmarknaden. Men jag kan säga att än så länge har Nvidia inte nåt upp till mina krav så har bara blivit grafikkort från AMD i alla mina hemmabyggen och byggen åt kompisar.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website