Eftersom jag lyckades förstör min datorså har jag pillat på lite annat jag har hemma.
En av de grejerna är mitt Saitek Eclipse II som senare blev ersatt av Logitech Illuminated. Problemet med mitt Saitek var ett knapparen slutade fungera eller att det blev glapp helt slumpmässigt vilket var enormt irriterande.
Saitek Eclipse och Saitek Eclipse II lider tydligen av samma problem och det är att de till skillnad från många andra tangentbord inte tål när det blir för mycket skit under knapparna, mer specifikt för mycket damm, eventuellt katt/hund hår om man har en sån hemma. Detta gäller inte just dessa tangentbord utan man kan räkna in många andra här.
Jag tog fram mitt kit med precisionsskruvar och tryckte ned en skruvmejsel under en tangentknapp och tryckte upp den med våld. När detta gick fortsatte jag. Jag tryckte inte upp alla utan ungefär varannan/var tredje i radie vilket var tillräckligt.
Under tangenterna såg jag att elektroniken var skyddad så jag tog helt enkelt fram dammsugaren, eller snabeldraken som jag fått lära mig under min uppväxt att det heter. Efter jag var färdig tryckte jag tillbaka alla knappar.
Jag skriver i detta nu på tangentbordet igen och det är precis som nytt! Så börjar ditt tangentbord bli glappt och vissa knappar slutar fungera rekommenderar jag att ni helt enkelt rengör tangentbordet.

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken