Resultat 1 till 6 av 6

Trådlös skrivare

Detta är en diskussion som rör Trådlös skrivare i Kringutrustning-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Hej! Jag är ute efter en skrivare som har en inbyggd trålös router så man slipper koppla som jag har ...

Registrerad användare Mattan88s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Rykteskraft
    0

Question Trådlös skrivare

Hej!
    Jag är ute efter en skrivare som har en inbyggd trålös router så man slipper koppla som jag har det nu, en skrivare som är kopplad till en trådlös router. Därför undrar jag om ni vet om det går att få tag på en sådan skrivare och vad det i så fall kostar, för som jag har undersökt så finns det bara skrivare med trådlöst nätverkskort som man sedan måste koppla till en trådlös router.
    Tacksam för snabbt svar.
    //Mattan88
    Komplett Gamer i05: Intel Core 2 Quad Q8300, 2,33 GHz, 4 GB RAM, Sapphire Radeon 5770 Lite 1 GB GDDR5, 465 GB HD(intern)+298 GB HD(extern).
    Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64 bits.

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Trådlösa skrivare finns det ju som sagt, men jag tror inte att det finns några med inbyggd router. Jag förstår inte riktigt vad det ska vara bra för heller.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Reg.datum
    jan 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Det är så här att vi har en ganska stor skrivare i dag som står på en mindre trädsoffa tillsammans med en hel del andra "joks"(sladdar m m) och vi(jag och mina föräldrar) hade tänkt att vi skulle kunna ha en skrivare som kan stå på ett annat ställe, men eftersom vi är bunda till en switch som förgrenar lite olika saker. Därför hade jag tänkt att man skulle kunna ha den på ett annat ställe i stället för en plats där man egentligen ska sitta.
    Men finns det enbart skrivare med inbyggt trådlöst nätverkskort?
    Tacksam för snabbt svar.
    //Mattan88
    Komplett Gamer i05: Intel Core 2 Quad Q8300, 2,33 GHz, 4 GB RAM, Sapphire Radeon 5770 Lite 1 GB GDDR5, 465 GB HD(intern)+298 GB HD(extern).

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Många skrivare går att koppla in trådlöst till en router via WLAN, men de har inte inbyggd router. Vi har en sån (en Canon Pixma MP620) och den fungerar bra!
    Det finns alla de här att välja på (som dessutom är multifunktionsskrivare):
    Trådlösa multifunktionsskrivare - Prisjakt

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Reg.datum
    jan 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Så med andra ord så finns det inga sådana skrivare som man kan sätta var som helst utan att koppla in någon trålös router?
    Problemet är som sagt att dagens skrivare är för stor för den möbeln för att någon knappt kan sitta på den och jag hade hoppats på att det hade funnits en skrivare som kan skicka ut ip-adresser trådlöst utan att behöva koppla in någon router, men det finns än så länge inte ute på marknaden.

VIP Björn Bobergs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    5

Standard

När det inte finns på marknaden så lär man ta och använda sina fingrar och plocka ihop nått själv.
    AMD to the end of my life <3

"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.

This IS SPARTA!

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website