Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

AMD-dator för spel, max 9.000 kr

Detta är en diskussion som rör AMD-dator för spel, max 9.000 kr i Stationära datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Ni som vill får gärna hjälpa mig att sätta ihop ett datorpaket med AMD-komponenter. Endast datorn i chassi. Ingen skärm ...

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard AMD-dator för spel, max 9.000 kr

Ni som vill får gärna hjälpa mig att sätta ihop ett datorpaket med AMD-komponenter. Endast datorn i chassi. Ingen skärm etc. Datorn ska användas för spel främst. Jag vill gärna få in olika tips och kommer själv välja ut delarna. Ni behöver inte inkludera eventuell montering.

Maxpriset är 9.000 kr men den får gärna ligga runt 8.000 kr.

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Rekommenderar dock att köpa nån annan kylare till CPU. Vill du gå ner i pris mer så välj ett 6870 istället duger till spel oxå.
    Jag la först i en SSD oxå, men då gick det upp till 9.1k. Så tog bort den.
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Tack för det Tobias! Jo det känns som jag får skippa SSD i detta fall. När det gäller grafikkortet tror jag ett Radeon HD 6950 blir bra. Processorn kanske ska vara en fyrkärnig Phenom II X4 955 eller 965 istället? Chassi är jag lite osäker på. Gärna nåt som är lätt att bygga i med kabeldragningen i åtanke,

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Tack för det Tobias! Jo det känns som jag får skippa SSD i detta fall. När det gäller grafikkortet tror jag ett Radeon HD 6950 blir bra. Processorn kanske ska vara en fyrkärnig Phenom II X4 955 eller 965 istället? Chassi är jag lite osäker på. Gärna nåt som är lätt att bygga i med kabeldragningen i åtanke,
    Har du kvar ditt konto på sweclockers? för man måste väl vara medlem där om man ska få fraktfritt över 500:-

VIP Björn Bobergs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    5
    Senast redigerat av Björn Boberg den 2011-01-08 klockan 18:27.
    AMD to the end of my life <3

"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.

This IS SPARTA!

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

FD define R3 vet jag inget om. Men har haft ett R2 och enligt mig så ser jag ingen skillnad och svårt att tro att någon skulle göra det om man inte visste vilken som var vilken. Men R2an var lätt att bygga. MEN! Det är inget P182. Stålet är inte så tjock (enligt mig) och speciellt moderkortsplåten var inte det. Jag drog kablarna bakom moderkortplåten och plåten böjdes då. Men än en gång så verkar jag förvänta mig mer än vad man egentligen får. Men till saken. Det är lätt byggt. Dock så kunde gummiskyddet åka ur när man drog kablarna igenom. Så dom får man hålla på plats medans.
    Utöver detta så var det ett bra chassi. Tyst och kylde bra. Så det går inte fel med ett FD R2/R3. Sen så tror jag oxå att du klarar dig på en 4kärnig. Mest prisvärda är väl 955an. Då den kan med lätthet klockas upp till 965ans hastighet. Jag tyckte även dom andras paket såg bra ut. Förutoms berserks ECO hårddisk. Den kan ju knappast vara ur spelperspektiv. Nu kollade jag inte upp om den verkligen var en 5400rpm. Men jag tror det. (OBS! Om den inte är det så kan du strunta i vad jag sa om den xD)

Sen björns. Ett väldigt dyrt nätagg. Med FD R3 så kan du dra kablarna utan att dom syns. För mig jag postat min kabeldragning i R2an. Så bara kolla in.
    Står fast vid mitt nätagg. Fått väldigt bra betyg.

Hunter@ Man behöver inte vara medlem på Swec vad jag vet. Jag är ju givetvis det. Men har ALDRIG behövt skriva mitt nick eller liknande till inet.se.
    Det är bara att klicka på länken i min signatur för att få fraktfritt över 500kr =)

Gjorde ett nytt paket mer anpassat vad som kommit fram.

För 1000kr till så får du SSD, men om du inte behöver en så spelar det ingen roll.
    Jag bytte moderkort då dom verkar ha höjt gigabyte kortet lite. Då verkar MSI kortet mer prisvärd.
    Jag tog inte högre hastighet på minnena då om jag inte minns fel så gör det inte jätte skillnad mot dom jag tog nu.
    Och processorna kommer klara spel ett tag framöver. Över 4kärnor är fortfarande nytt.
    Vill du däremot har mer minne än 4gb så rekommenderar jag jag 2st 4gb stickor då jag (personligen) inte gillar att köra alla slots fulla. (4st)
    Senast redigerat av Tobias Persson den 2011-01-08 klockan 23:24.
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Tobias paket ser bra ut, men om det ska vara en spel-dator byt processorn till en högre klockad variant, och köp 2x2GB minne istället för 4x1GB så det går att uppgradera i framtiden.

Annars har jag inget att tillägga förutom att jag är avstängd på livstid från IntelClockers sedan över 1 år tillbaka och jag använder flitigt fraktfritt på inet.se

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    Tobias paket ser bra ut, men om det ska vara en spel-dator byt processorn till en högre klockad variant, och köp 2x2GB minne istället för 4x1GB så det går att uppgradera i framtiden.

Annars har jag inget att tillägga förutom att jag är avstängd på livstid från IntelClockers sedan över 1 år tillbaka och jag använder flitigt fraktfritt på inet.se
    Hmmm, fel på den processorn? Tycker inte det själv då det är samma som jag har och den funkar bra även i de tyngsta spelen. Min är dock något överklockad till 3.61 GHz. Daniels dator kanske inte ska klockas, eller? det andra skulle nog jag också valt 2x2GB istället för 1x4GB han går ju annars miste om Dual Channel. Är det du själv Daniel som ska ha datorn förresten? stod inget om det

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Hmmm, fel på den processorn? Tycker inte det själv då det är samma som jag har och den funkar bra även i de tyngsta spelen. Min är dock något överklockad till 3.61 GHz. Daniels dator kanske inte ska klockas, eller? det andra skulle nog jag också valt 2x2GB istället för 1x4GB han går ju annars miste om Dual Channel. Är det du själv Daniel som ska ha datorn förresten? stod inget om det
    Nej det är inget fel på den processorn, men ska den inte klockas bör han köpa en högre klockad variant om den är inriktad mot spel. Det finns trots allt 3.4GHz, 3.5GHz och 3.6GHz att välja på och för spel borde han välja så högt som möjligt.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website