Resultat 1 till 5 av 5

Crossfire krångel..

Detta är en diskussion som rör Crossfire krångel.. i Stationära datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Hej! Jag köpte för ett par dagar sen två stycken Gigabyte Radeon HD 6670 1gb gddr3 grafikkort som jag hade ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Crossfire krångel..

Hej!
    Jag köpte för ett par dagar sen två stycken Gigabyte Radeon HD 6670 1gb gddr3 grafikkort som jag hade tänkt köra i crossfire.
    Fick hem dem igår och monterade dem på moderkortet efter alla konstens regler.

Startar datorn och installerar allt med de nyaste drivrutinerna samt senaste Catalyst control center och application profiles.
    Allting verkar funka som det ska (enhetshanteraren hittade båda korten och inga felmeddelanden dök upp.
    Men när jag startade Catalyst registrerar den det ena kortet som "primary adapter" och det andra som "disabled adapter"
    Det finns inget som hänvisar till Crossfire någonstans i Catalyst, och jag har kollat inställningar i bios men inte hittat någon lösning.

Moderkort är ett Asus p5q-e med crossfire stöd och nätdelen ligger någonstans runt 850w och klarar Crossfire.

Någon som har haft samma problem eller liknande som vet vad det är som spökar?

Tackar ödmjukast för hjälp //Stefan

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

är Crossfire aktiv? Annar måste du sätta på det (enable crossfire)

Skulle även kunna tänka mig att primary adapter visas eftersom en av gpu är aktive medan den andra är inaktiv och visas därmed disable apader. Ett annat alternativ skulle vara att endast en av gpu:ernas portar är aktiv.
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Det alternativet ("Enable Crossfire") uppenbarar sig inte ens i Catalyst.
    Har prövat att skifta kabeln till skärmen mellan korten och båda två fungerar separat. Det enda som krånglar är själva crossfire funktionen.
    Kör ju skärmen med VGA kabel. Vet inte om det spelar någon roll, men det kanske behöver vara en DVI??.

4TI
    4TI är inte uppkopplad
    VIP 4TIs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stefan Stäffo Ljung Visa inlägg
    Det alternativet ("Enable Crossfire") uppenbarar sig inte ens i Catalyst.
    Har prövat att skifta kabeln till skärmen mellan korten och båda två fungerar separat. Det enda som krånglar är själva crossfire funktionen.
    Kör ju skärmen med VGA kabel. Vet inte om det spelar någon roll, men det kanske behöver vara en DVI??.
    Det ska inte behövas. Kan du se "AMD CrossFireX™" i menyn under "Gaming"?

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Nej, det kan jag inte. Det enda som finns under "Gaming" tabben är "3D application settings"

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website