Resultat 1 till 4 av 4

inget händer vid uppstart

Detta är en diskussion som rör inget händer vid uppstart i Stationära datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Hej Sattoch lekte lite med grabbens nybyggdapc som jag byggt ihop yippiee Men nå råkade jag leka med Oc Genie ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    aug 2011
    Rykteskraft
    0

Standard inget händer vid uppstart

Hej
    Sattoch lekte lite med grabbens nybyggdapc som jag byggt ihop yippiee
    Men nå råkade jag leka med Oc Genie och vet ifan hur det fungerade och av nått misstag fick jag igång nått stresst test prog
    Så jag han se i oc genie att pcu tempen var runt 95 c innan alllt bara dog, ocn nu min efter vill han inte starta.
    ska inte det där genie bara överklocka försiktigt.
    Jag har alltså det där programvaru genie där man kan disabla eller enabla genie, men ändå så kommer man iin i nån flik ock kan änfra en jävla massa
    tex för spel,film.energispar .. mm mm
    finns det ingen instruktion om det programmat att tanka hem. eller om mån här vet nått.
    Har jag pajjat datorn nu och brännt alltt,
    Ska tilläga att jag kör på ett moderkort MSI 970A-G45 och en amd phenom 965 4gram och ett nätagg på650w xfx radeon 6870.
    det konstiga av allt är att inget drar igång, varken fläktar eller annat förutom dioden till start knappen som blinkar igång, annars helt tyst
    Har dragit ut nät kabel och stängt av ström knappen på lådan...Vad är cmos?

en desperat Rippero har inte vågat berätta för fru och son ännu

Registrerad användare Jarls avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Rykteskraft
    0

Standard

CMOS lagrar inställningarna som datorn styrs av i ditt fall kan det vara lämpligt med en återställning till de nominella värdena (se sida 33 i manualen) Clear CMOS jumper JBAT 1; dra ur strömkabeln ur väggen innan så datorn är strömlös när du flyttar bygeln fram och åter. Jag brukar också ta ur batteriet innan, men det anses av somliga vara överdrivet försiktigt.
    Vet inget om det överklockningsprogram du använt men MSI brukar vara att lita på, har haft ett K9A2 (numera överlåtet till sonen) i ett par år. Kanske bör du undvika det programmet framgent om du får igång den igen efter CMOS återställning.
    Spel; Lian Li PC-V2120B CorsairHX-750W Gigabyte GA-890FXA-UD5 med W7-64 på OCZ-Vertex2 Deneb965 OCZ-Vendetta2 4x2Gb CorsairXMS3 Sapphire-HD7870 27"SyncMaster QpadMK-85Pro Saiph1800
    Media; Antec NSK1380 ASUS M4A78-HTPC med W7-64 på OCZ-Onyx Deneb910e Scythe-Shuriken.B 2x2Gb Mushkin Enhanced AMD780G-HD3200 46"PanasonicPlasma ScorpiusP20
    Nostalgi; AMD K6III-400 med 3Dfx Voodoo3-2000 Windows98se

Registrerad användare
    Reg.datum
    aug 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

hej igen..
    Nått batteri hittade jag varken i manualen eller på kortet..
    Men jag bytte nätagg till ett corsair 650w.. men hjälpte inte.
    Lämnade in moderkort,graffe,cpu till inet.
    Graffe bänkkördes medans jag väntade i butik..gav bild sa killen bakom disken..så det fick jag med mig hem igen. han kollade cpu han tyckte det såg bra ut, men lämnade ändå in cpu tillsammans med moderkort som garanti ärende, detta gjordes i söndags, så nu väntar jag på besked,
    <fick höra att inet kan debitera garanti ärenden om dom inte tycker sig hitta fel.. konstigt

Registrerad användare Jarls avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Rykteskraft
    0

Standard

Batteriet sitter bredvid sydbryggans kylfläns (mellan PCIe och PCI socklarna). http://www.msi.com/pic/product/five_...0610090355.jpg
    Spel; Lian Li PC-V2120B CorsairHX-750W Gigabyte GA-890FXA-UD5 med W7-64 på OCZ-Vertex2 Deneb965 OCZ-Vendetta2 4x2Gb CorsairXMS3 Sapphire-HD7870 27"SyncMaster QpadMK-85Pro Saiph1800
    Media; Antec NSK1380 ASUS M4A78-HTPC med W7-64 på OCZ-Onyx Deneb910e Scythe-Shuriken.B 2x2Gb Mushkin Enhanced AMD780G-HD3200 46"PanasonicPlasma ScorpiusP20
    Nostalgi; AMD K6III-400 med 3Dfx Voodoo3-2000 Windows98se

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website