Resultat 1 till 3 av 3

Någon erfarenhet av moderkort som slutade funka pga böjning?

Detta är en diskussion som rör Någon erfarenhet av moderkort som slutade funka pga böjning? i Stationära datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Jag kör med ett sådant moderkort . Om ni kollar noga ser ni att kanten närmast RAM-slotsen, SATA-kontakterna och 24-pinnars ...

Linuxfantast PsynoKhi0s avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Rykteskraft
    2

Standard Någon erfarenhet av moderkort som slutade funka pga böjning?

Jag kör med ett sådant moderkort.
    Om ni kollar noga ser ni att kanten närmast RAM-slotsen, SATA-kontakterna och 24-pinnars nätaggregatsanslutningen inte har håll för skruvar+distans.

När jag installerade moderkortet var jag korkad nog för att installera CPU/fläkt, minne, osv EFTER att ha stoppat kortet in i lådan. Jag var försiktig med att inte trycka in allt som en dåre utan höll lite i kanten för att motverka böjningen, dock.

Eftersom jag är superkinkig vad det gäller sådant funderar jag på att sätta något stöd under kortets hörn längst in i lådan. Aggets uttag trycker inte på kortet eller så, men jag får ångest >.<

Vad tycker ni? Jag tar gärna en bild på datorns "inälvor" om förklaringen får er att klia er i huvudet

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag har förstört ett moderkort när jag skulle montera minnen m.m. och då hade jag monterat kortet innan montering av minnena. Kortet böjdes ganska mycket och datorn funkade inte efter det. CPU fläkten snurrar till och sedan stannar den igen. Fick aldrig igång den datorn igen, men det var på AMD K6-2 tiden det hände

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag monterar ofta moderkortet först, och visst böjs moderkortet en aning när man installerar allt men har aldrig någonsin upplevt ett problem med detta.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website