• Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Sidan 1 av 17 1 2 3 11 ... SistaSista
    Resultat 1 till 10 av 164

När ska ni uppgradera nästa gång, och vad ska ni uppgradera?

Detta är en diskussion som rör När ska ni uppgradera nästa gång, och vad ska ni uppgradera? i Stationära datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; När tänker ni uppgradera datorn och vad kommer ni uppgradera? Mina planer är att uppgradera hela systemet hösten 2009. Blir ...

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Standard När ska ni uppgradera nästa gång, och vad ska ni uppgradera?

När tänker ni uppgradera datorn och vad kommer ni uppgradera? Mina planer är att uppgradera hela systemet hösten 2009. Blir förmodligen en Phenom II X4 945 AM3. Grafikkortet är jag lite osäker på men kommer nog bli det bästa enkärniga grafikkortet från ATI som finns ute vid den aktuella tidpunkten. Ser inga direkta fördelar med tvåkärniga grafikkort förutom den förbättrade prestandan förstås. Men för att ha nytta av dem ska man ha väldigt hög upplösning i så fall. Dessutom drar de betydligt mer ström.

Glöm inte att uppdatera era benchmarkresultat i PassMark här i forumet (se denna tråd: dina-benchmarks-i-passmark-performancetest-t126.html) när ni uppgraderar!

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      23
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Standard Re: När ska ni uppgradera nästa gång, och vad ska ni uppgradera?

I slutet av Januari hade jag tänkte uppgrdera grafikkortet, som högst troligen blir ett billigt begagnat GTX260 av en kille jag träffat på Sweclockers, men grafikkortet kommer jag nog uppgradera någon gång under hösten igen då.

Sen i Februari/Mars blir det en Phenom, vet dock inte vilken ännu. Det står mellan Phenom II 940BE 3,0ghz eller Phenom II 910 2,6ghz. Allt beror på dåvarande ekonomin då jag måste fixa ett körkort under samma tid :x

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Catalysts avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Ålder
      19
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      0

När Phenom II X4 kommer ut och blir billigare i pris + ett Asus M3A78

Grafikkortet vill jag behålla en tid till, fick en Accelero S1 till julklapp så
      | X3 720 | M4A785D-M Pro | HD5770 | 4 GB DDR2 | 250 GB HDD | TruePower 650 | P180 Mini | Win 7 Ultimate x64 |

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Hunters avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Ålder
      50
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      6

Mitt kommer att bli en AM3 nästa gång. Listan kommer att vara ofullständig då allt inte finns att få tag på. Lägger till min kringutrustning. Diskettstationen använder jag knappt inte alls. Få se om jag sätter dit den nu när jag har USB pinne

System:

*= Hårdvara jag redan har

Chassi: Cooler Master Cosmos S *
      Chassifläktar: 6x Noctua NF-P12 1300 Silent Case Fan 120mm *
      CPU: Phenom II 955 3.2 GHz AM3 *
      CPUfläkt: Noctua NH-U12P CPU Cooler, 120mm fläkt *
      DVD Brännare: Samsung SH-S203N *
      DVD spelare: Samsung SH-D163B får vänta ett tag, ej så viktig
      Grafikkort: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB *
      Hårddisk: 2x Samsung SpinPoint F1 500GB SATA *
      Ljudkort: Creative SoundBlaster X-Fi ExtremeGamer *
      Minne: OCZ Platinum XTC DDR3 PC12800/1600MHz CL7 2x2GB *
      Moderkort: Asus M4A79T Deluxe AM3 *
      Mus: Logitech MX518 snart en beställning 2009-04-25
      Nätaggregat: Corsair HX 620W *
      Skärm: Samsung SyncMaster 204B 20" TFT Silver/Svart *
      Tangentbord: Logitech G11 *
      USB pinne: Kingstone USB2.0 DataTraveler 2GB *
      CPU: AMD Phenom II 955BE 3.61GHz Quad Core|Moderkort: ASUS 790FX M4A79T Deluxe|Minne: OCZ AMD Black Edition DDR3 12800 1600MHz 4GB (2x2GB)|Grafikkort: Sapphire HD5870 1GB GDDR5 RAM|Operativsystem: Windows XP x64 och Linux Mint 10.10 x64

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
      I slutet av Januari hade jag tänkte uppgrdera grafikkortet, som högst troligen blir ett billigt begagnat GTX260 av en kille jag träffat på Sweclockers, men grafikkortet kommer jag nog uppgradera någon gång under hösten igen då.

Sen i Februari/Mars blir det en Phenom, vet dock inte vilken ännu. Det står mellan Phenom II 940BE 3,0ghz eller Phenom II 910 2,6ghz. Allt beror på dåvarande ekonomin då jag måste fixa ett körkort under samma tid :x
      Alltid trist att behöva prioritera, fast förstår givetvis att du vill ta körkortet. Angående grafikkort så kommer det nog finnas en hel del nya att välja på till nästa höst.

//AMD

Citat Ursprungligen postat av Catalyst
      När Phenom II X4 kommer ut och blir billigare i pris + ett Asus M3A78

Grafikkortet vill jag behålla en tid till, fick en Accelero S1 till julklapp så
      Då blir det ingen uppgradering för dig, före nästa sommar då? Priserna kommer förmodligen sjunka tidigast till nästa höst om jag får spekulera lite.

//AMD

Citat Ursprungligen postat av Hunter
      Mitt kommer att bli en AM3 nästa gång. Listan kommer att vara ofullständig då allt inte finns att få tag på. Lägger till min kringutrustning. Diskettstationen använder jag knappt inte alls. Få se om jag sätter dit den nu när jag har USB pinne

System:

Chassi: Cooler Master Cosmos S http://www.sweclockers.com/articles_sho ... 036&page=3
      CPU: Ej bestämt än, kanske Phenom II 945 eller bättre
      Diskettstation: Standard Svart
      DVD Brännare: Samsung SH-S203N Vit med utbytbar front till Svart eller Silver
      DVD spelare: Lite-On DH16D2P Svart
      Grafikkort: Asus 4870x2 http://se.asus.com/products.aspx?l1=2&l ... odelmenu=1
      Hårddisk: Ej bestämt, men minst 2 x 500GB
      Ljudkort: Creative SoundBlaster X-Fi ExtremeGamer
      Minne: Minst 4GB DDR3, vet inte vilket märke jag ska välja
      Moderkort: Finns ej för tillfället
      Mus: Logitech G9 Lasermus Svart
      Nätaggregat: Corsair HX 620W, mitt nuvarande som funkat felfritt
      Skärm: Samsung SyncMaster 204B 20" TFT Silver/Svart Min nuvarande får duga trots allt
      Tangentbord: Logitech G11
      USB pinne: Kingstone USB2.0 DataTraveler 2GB

Delar jag redan har:
      Diskettstation, DVD brännare, DVD spelare, Ljudkort, Mus, Nätaggregat, Skärm, Tangentbord och USB pinne.
      Kul att du skrivit så detaljerat! När det gäller ramminne kommer i alla fall jag skaffa minst 6 eller 8GB. Förmodligen 8. Det känns som 4GB är standard i nya laptops idag, och det är ju minimum för att dra nytta av ett 64-bits operativsystem. Att det dessutom finns spel ute idag som nosar upp mot 4GB minne gör också att jag vill ha en bra bit över det när jag uppgraderar.

Det är synd att inte Windows 7 släpps före 2010. Jag börjar nämligen fundera på om jag ska göra min nästa uppgradering när Windows 7 SP1 finns ute. Då vet man lite mer om systemrekommendationer, vad kommande spel kommer utnyttja etc. I praktiken betyder väl detta en uppgradering för mig sommaren 2010. Men detta låter så långt bort så jag vet inte. Kanske man ska stoppa in nytt grafikkort i nuvarande burk så länge?

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Hunters avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Ålder
      50
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      6

Citat Ursprungligen postat av AMD
      Kanske man ska stoppa in nytt grafikkort i nuvarande burk så länge?

//AMD

Skaffa ett som du kan ha i nästa burk också då, så du slipper sälja det igen. Man förlorar så mycket pengar om man är den som köper nytt och säljer det som begagnat, man får ju inte ut lika mycket då. Fast är man stenrik så är det ju skitsamma kanske

[offtopic:2a2pkik2]Jag tycker folk här på forumet inte hjälper till och skriver så mycket som jag vill. Det är mest samma personer hela tiden som gör det. Vi är ju trots allt 46 medlemmar. Ju mer att läsa ju bättre är det. Det jag tycker om att läsa här vad folk skriver om sina egna datorer, inte så jättemycket om nyheter för det läser jag ju på sweclockers mest[/offtopic:2a2pkik2]
      CPU: AMD Phenom II 955BE 3.61GHz Quad Core|Moderkort: ASUS 790FX M4A79T Deluxe|Minne: OCZ AMD Black Edition DDR3 12800 1600MHz 4GB (2x2GB)|Grafikkort: Sapphire HD5870 1GB GDDR5 RAM|Operativsystem: Windows XP x64 och Linux Mint 10.10 x64

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Jo, jag får se som sagt. Ingen direkt brådska för mig. Alltid kul att uppgradera men något akut behov har jag inte då jag inte spelar så mycket nu.

[offtopic:pflwnc8n]Jag tror vi som är aktiva nu tycker om att skriva i de flesta trådarna. Sedan är det nog en hel del medlemmar som bara är specifikt intresserade av vissa enstaka saker, då blir det inte så stor aktivitet. Generellt så ökar ju aktiviteten ju fler medlemmar vi är.[/offtopic:pflwnc8n]

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      23
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

För mig vart det lite akut då jag köpte ny skärm. Klarar inte direkt av att köra 2 klienter smärtfritt på EVE längre, vilket jag kunde förut klanderfritt

Offtopic: Jo det är mycket trist med att vi är ett så fåtal aktiva medlemmar... När forumet precis var igång var det alltid liv här men nu kan det vara dött en hel dag.

VIP
      This user has no status.

I am:
      ----

Tobias Perssons avatar
      Reg.datum
      nov 2008
      Blogginlägg
      10
      Rykteskraft
      5

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
      [offtopic:9x38m8ee]Jo det är mycket trist med att vi är ett så fåtal aktiva medlemmar... När forumet precis var igång var det alltid liv här men nu kan det vara dött en hel dag.[/offtopic:9x38m8ee]

[offtopic:9x38m8ee]Jo håller med.. :/[/offtopic:9x38m8ee]

Sen så ska jag nog uppgradera Q1-2 dock inget märkvärdigt.. Då morsan och lillbrosan ska få denna burk. Behöver bara en burk som klarar av spel, film, musik och lite konvertering av filmer.. Så blir nog en 7750BE eller nån billig 4kärnig.

MVH

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Naruto, du kanske skulle välja en sån där strömsnål Phenom II om de nu presterar tillräckligt bra i spel förstås. amd-lanserar-nya-energisnala-processorer-i-45-nm-t70.html

Brukar inte de strömsnåla processorerna vara billigare?

//AMD

Sidan 1 av 17 1 2 3 11 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
    • Du får inte posta svar
    • Du får inte posta bifogade filer
    • Du får inte redigera dina inlägg
    •  

Sökmotoroptimering