ja, det var ett tag sedan jag skrev här senast, men tänkte ta och diskutera lite om vad som kan tänkas vara bäst. för att få lite andra synpunkter på saken.
det är alltså så att min huvud workstation börjar kännas allt mer slö (och min andra rigg skulle kunna behöva lite coola komponenter från min ws) så tänkte ta och investera i lite nytt. tänkte förvisso knappast beställa imorrn, iom det osäkra läget kring bulldozers framtida prissättning, men tänkte ändå börja filosofera på saken.
det jag har nu är ivf:
msi k9af-cf
phII 720
3 gb ram (alldeles för lite)
4770/5750 (en sitter i en av mina datorer, en i den andra, dvs jag kan byta dem emellan varandra lite hursom)
8400 gs
tagan 500w modulärt
1 tb + 250 gb + 250 gb
som sitter monterat i ett custombygge, med ganska så löjligt bra kylning.
jag gör allt man kan göra och lite till, även om spelandet är ganska begränsat till äldre titlar såsom wc3 och source baserade saker.
värt att nämna är att jag för tillfället använder 4 skärmar, därav det extra grafikkortet.
men det jag anser mig behöva är altså ny cpu, mobo och minnen. min plan det senaste halvåret har ju varit att köra en bulldozer, men eftersom de har problem att hänga med i så mycket men fortfarande kostar som tusan så känns det mer värt att köpa en phII x6 eller kanske en Llano. men vad säger ni, tror ni att bsod problemet kan lösas med bulldozer samtidigt som priserna droppas kraftigt, eller är det ovärt? kan jag köra något slags hybridläge med en Llano, och på så vis få en rigg som blir grymt tyst i idle? ska som sagt inte betälla imorrn, så lite tankar kring det mesta är viktigt

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken