• Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
    Resultat 1 till 10 av 13
    Like Tree2Likes

Trött på att vänta

Detta är en diskussion som rör Trött på att vänta i Stationära datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Har länge känt att jag vill bygga ny speldator, så nu får AMD sätta fart med produktframtagandet. Avstod från Bulldozer ...

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Jarls avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Rykteskraft
      0

Standard Trött på att vänta

Har länge känt att jag vill bygga ny speldator, så nu får AMD sätta fart med produktframtagandet. Avstod från Bulldozer efter att resensenternas domar kom i höstas då jag insåg att prestandaskillnaden mot min nuvarande var försumbar. Har byggt nytt med perioditet på ca 18 månader sedan innan sekelskiftet, tock datorer ;-) om jag nu kan använda deras terminologi. Har kört AMD sedan K6III, tar emot att gå över till den mörka sidan.
      Spel; Lian Li PC-V2120B CorsairHX-750W Gigabyte 990FXA-UD5 med W7-64 på Crucial-M4 Zambezi8150 Antec-Kühler-H2O-620 Sapphire-HD7870 27"Samsung16:9SyncMaster QpadMK-85Pro Saiph1800
      Media; Lian Li PC-V355 bequiet!-StraightPowerE9-480W ASUS M4A78-HTPC med W7-64 på OCZ-Onyx Deneb910e Scythe-Shuriken.B Sapphire-HD7750Ultimate 58"PhilipsCinema21:9Platinum ScorpiusP20

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Micke50s avatar
      Reg.datum
      apr 2012
      Ålder
      51
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      2

Standard

Jag är åxå trött på all väntan på AMD man hör ju inget om nåt nytt från dom så jag vet inte hur det blir nästa månad när jag ska köpa delar till ny dator,som Jarl säger tar det i mot att köpa intel men som det ser ut nu vet jag inte hur det blir.

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Standard

Har tänkt att svara i denna tråd tidigare men har haft fullt upp på sista tiden med datorbyggen (mitt eget bl.a.) och jobb. Men bättre sent än aldrig.

Jag har själv skaffat Bulldozer, en FX-8150 och kan inte vara mer än nöjd med den. Med senaste BIOS från ASUS upplever jag processorn lika stabil som föregångaren Phenom II X6 1090T. Det jag vill säga är att FX-serien mognat till sig med uppdaterade BIOS och patchar som släppts. När man läser era inlägg verkar det nästan som ni jämför AMD med VIA, dvs. att processorerna som släpps knappt går att spela med, eller vad man nu ska använda datorn till, och så är det ju inte. Är man väldigt känslig för strömförbrukningen bör man kanske välja en mer strömsnål modell men man kan fortfarande välja AMD istället för Intel. APU:erna passar bra för detta ändamål.

Ni skriver att ni inte hör nåt från AMD. De har fullt upp med lanseringen av nya APU:erna i Trinityserien just nu. Ingen idé att vänta på någon FX-8170. Istället blir det Vishera som är tänkt att släppas under tredje kvartalet och är byggd på andra generationens Bulldozer med kodnamnet Piledriver. Att ni inte hör så mycket om Vishera just nu har sina orsaker. Dels fokuserar AMD starkt på APU nu och sedan är det ett tag kvar till det tredje kvartalet. Fler nyheter om Vishera bör komma ut efter sommaren. Vill man inte satsa på nuvarande FX-serie av någon anledning får man vänta till hösten i så fall när de nya processorerna släpps.

Intel är för övrigt aldrig ens något alternativ för ett AMD-fan.

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Jarls avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Rykteskraft
      0

Standard

Har fått för mig att rumstera om Mediadatorn istället, den ska få ny låda; Lian Li PC-V355 (beställd men fördröjd) och därmed plats för ett riktigt PSU (funderar på Be Quiet! Straight Power E9 480W 80+ Gold) . Det som är orginalmonterat i Antecs NSK1380 är för klent och orkar inte riktigt med separat grafikkort, i övrigt ska jag återanvända det jag har i signaturen. Speldatorn byggs om när AMD visat att de kan skapa något som är påtagligt vassare än min Deneb965. Speldatorn har ju också fått lådbyte (Lian Li PC-V2120) rätt nyligen.
      Spel; Lian Li PC-V2120B CorsairHX-750W Gigabyte 990FXA-UD5 med W7-64 på Crucial-M4 Zambezi8150 Antec-Kühler-H2O-620 Sapphire-HD7870 27"Samsung16:9SyncMaster QpadMK-85Pro Saiph1800
      Media; Lian Li PC-V355 bequiet!-StraightPowerE9-480W ASUS M4A78-HTPC med W7-64 på OCZ-Onyx Deneb910e Scythe-Shuriken.B Sapphire-HD7750Ultimate 58"PhilipsCinema21:9Platinum ScorpiusP20

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Micke50s avatar
      Reg.datum
      apr 2012
      Ålder
      51
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      2

Standard

Lite synd tycker jag att det är att du Daniel verkar nästan ta vår undran som ett personligt angrepp vilket det inte är givetvis.för min del var detta mer en undran om vad som händer med AMD processorerna till stationära datorer samt att jag tycker det är lite dåligt av dom att inte släppa mer info.Men det är bara vad jag tycker,har funderat på denna dator från komplett:Komplett.se med lite ändringar på ett nätagg på 650 watt samt bättre minne från corsair om jag köper den så kommer jag att ta spelet Elder Scrolls V Skyrim och sidewinder tangentbord.Tror ni att den skulle klara av dagens spel?
      mvh.Micke

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Jarls avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Rykteskraft
      0

Standard

Den klarar nog det mesta, spel är ju mest beroende av GPU. Jag skulle nog valt minst 2.1 ljud, skjutarspel behöver bas.

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Micke50s avatar
      Reg.datum
      apr 2012
      Ålder
      51
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      2

Standard

Ok tack för svaret du har rätt där med basen i denna burken har jag bara det ljudkortet som sitter i moderkortet och det är inget vidare bra ljud i det.Hur pass stor skillnad är det på HD7750 och HD7780 när det gäller spel det är kanske bättre att ta HD7780 så man är garderad ett tag framåt .

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Jarls avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Rykteskraft
      0

Standard

Det var väl 7850 i paketet, 7750 lr 7780 borde vara klenare ifall inte AMD gått ifrån sin vana att ge lägre nummer till sämre prestanda.
      ps Jag kör det interna ljudchipet som ljudkälla från båda mina burkar Mediadatorn till Harman Kardon med Argon högtalare och speldatorn har en rätt vanlig datorförstärkare Creative Inspire T5900 med Sony och Pioneer högtalare (som blev över när jag uppgraderade ljudet i hemmabion). Dessa interna ljudchip låter riktigt bra om de får tillräcklig hårdvara att jobba igenom. ds
      Senast redigerat av Jarl den 2012-06-15 klockan 14:38. Anledning: lite om ljud

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Micke50s avatar
      Reg.datum
      apr 2012
      Ålder
      51
      Blogginlägg
      1
      Rykteskraft
      2

Standard

Tänkte köpa dessa på måndag :WEBHALLEN.com - Logitech Z523 Hgtalare (2.1) - Dark har hört att dom är bra.
      Jag ber om ursäkt jag skrev fel jag menar om det är nån större skillnad på HD7850 och HD7870 om det är nån mening att ta ett HD7870 i stället för 7850 för spelandets skull.

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Jarls avatar
      Reg.datum
      dec 2008
      Rykteskraft
      0

Standard

OK, det skiljer nog bara lite klockning på dem, har för mig att de har samma kärna men googla dessa för bättre koll.

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
    • Du får inte posta svar
    • Du får inte posta bifogade filer
    • Du får inte redigera dina inlägg
    •  

Sökmotoroptimering