Visa resultat för omröstning: Vilken av dessa bärbara datorer hade du valt?

Antal röster
8. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Acer eMachines E442

0 0%
  • Acer Aspire One 522

2 25,00%
  • Acer Aspire One 722

6 75,00%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Acer eMachines E442 vs. Acer Aspire One 522 vs. Acer Aspire One 722

Detta är en diskussion som rör Acer eMachines E442 vs. Acer Aspire One 522 vs. Acer Aspire One 722 i Bärbara datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Hej! Är ute efter en bärbar att ha som reservdator. Det är två modeller till bra pris som jag riktat ...

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard Acer eMachines E442 vs. Acer Aspire One 522 vs. Acer Aspire One 722

Hej!

Är ute efter en bärbar att ha som reservdator. Det är två modeller till bra pris som jag riktat in mig på men jag skulle gärna vilja få in feedback från er vilken man ska välja.

Alternativ 1: Acer eMachines E442.

Alternativ 2: Acer Aspire One 522.

Ett tredje alternativ skulle kunna vara denna: Acer Aspire One 722.

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Jag skulle definitivt välja Acer Aspire One 722. eMachines är ett riktigt lågprismärke som jag skulle hålla mig borta ifrån och den datorn har även en riktigt långsam processor. Aspire One 522 har bara 1 GB RAM och Windows 7 Starter vilket gör att jag skulle välja bort den också.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av Johan Häggblom Visa inlägg
    Jag skulle definitivt välja Acer Aspire One 722. eMachines är ett riktigt lågprismärke som jag skulle hålla mig borta ifrån och den datorn har även en riktigt långsam processor. Aspire One 522 har bara 1 GB RAM och Windows 7 Starter vilket gör att jag skulle välja bort den också.

Mvh Johan
    Vet att det är riktiga budgetalternativ allihopa och vill helst hamna under 3.000 kr. Acer Aspire One 722 ligger dock runt 3.000 kr så det är ett godtagbart alternativ. Ska bli intressant å se vad de bärbara med Llano kommer att kosta.

Registrerad användare Corns avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ålder
    17
    Rykteskraft
    3

Standard

Vad ska dem användas till osv? Det känns som om det är ganska stor skillnad mellan 10,1" och 15,6" skärm.
    Chassi: Ett ruckel HP-chassi | Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 GHz | Minne: 2 GB DDR2 667 MHz | Hårddiskar: 360GB + 500GB + 1 TB WD Elements | Grafikkort: XFX Radeon HD4770 512 MB @ 868MHz/1102MHz | Nätaggregat: Corsair VX450 | Tangentbord: Något standard av HP | Mus: Mionix Naos 5000 | Musmatta: Mionix Sargas 460 | Skärm: Acer V233H @ 1920 x 1080

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av Corn Visa inlägg
    Vad ska dem användas till osv? Det känns som om det är ganska stor skillnad mellan 10,1" och 15,6" skärm.
    Det ska bara vara en reservdator om min stationära går sönder. Kommer inte spela på den utan mest använda den för olika Internetaktiviteter så som surf, chatt, mail osv.

4TI
    4TI är inte uppkopplad
    VIP 4TIs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Det ska bara vara en reservdator om min stationära går sönder. Kommer inte spela på den utan mest använda den för olika Internetaktiviteter så som surf, chatt, mail osv.
    Jag röstade i varje fall på Acer Aspire One 722 även om du inte skall spela på datorn.
    BTW. Är Acer ett kriterie?

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av 4TI Visa inlägg
    Jag röstade i varje fall på Acer Aspire One 722 även om du inte skall spela på datorn.
    BTW. Är Acer ett kriterie?
    Nej då Acer är inget kriterium, men de är billigast. Om du hittar en AMD-dator från annan tillverkare runt 3.000 kr får du gärna posta i den här tråden.

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Hej

Jag har försökt att hitta något under 3000 kr men det är svårt och jag anser att en laptop under 3000 är lite för lite om du inte vill ha en atom cpu. Denna ACER ASPIRE 5542 är den enda som ligger under 3000kr

Jag kan också säga att one-core är inget vidare. Om du vill så kan jag hänvisa dig till en bra laptop från tyskland för 400euro (3500kr) med AMD® Phenom™ II P960 Prozessor 4x 1,8 GHz (2MB cache level 2), AMD HD 5470 512MB DDR3, 4GB ddr3, 2.0Megapixel (full HD med andra ord). Tangentbordet är på tyska men man kan hämta ett program som gör det möjligt att tillgång å,ö,ä annars kan du ändra tangetsbordetsspråkinställning till svenska. Jag kan säga att det är ingen stor skillnad mellan det svenska och tyska tangentbordet.

Hp lager på notebooksbillger.de, HP Pavilion g6-1025SG Notebook PC g6:an är något som kommer att ersätta din stationära, till ett mycket bra pis. Skicka ett PM om du är intresserad.

MVH,
    Valentin N
    Senast redigerat av Valentin N den 2011-06-14 klockan 11:45. Anledning: Adding text
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

4TI
    4TI är inte uppkopplad
    VIP 4TIs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Nej då Acer är inget kriterium, men de är billigast. Om du hittar en AMD-dator från annan tillverkare runt 3.000 kr får du gärna posta i den här tråden.
    Jag kan inte svara på ifall den här HP:n har bättre byggkvalitet än e-Machine serien från Acer. Processorn är högre klockad, men så kommer den med mindre RAM (2GB).

HP Compaq Presario CQ56-202 15.6" HD LED
    Du sparar 100:- mer kan jag faktiskt inte säga.

Jämförelse på Komplett.se
    Senast redigerat av 4TI den 2011-06-14 klockan 19:34. Anledning: Lade till jämförelse

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av Valentin N Visa inlägg
    Hej

Jag har försökt att hitta något under 3000 kr men det är svårt och jag anser att en laptop under 3000 är lite för lite om du inte vill ha en atom cpu. Denna ACER ASPIRE 5542 är den enda som ligger under 3000kr
    Hej där Valentin! Jag har ju trots allt lyckats hitta det själv, så enda anledningen till att jag inte skulle slå till är i så fall att jag skulle ha något specifikt emot Acer, vilket jag inte har.

Citat Ursprungligen postat av 4TI Visa inlägg
    Jag kan inte svara på ifall den här HP:n har bättre byggkvalitet än e-Machine serien från Acer. Processorn är högre klockad, men så kommer den med mindre RAM (2GB).

HP Compaq Presario CQ56-202 15.6" HD LED
    Du sparar 100:- mer kan jag faktiskt inte säga.

Jämförelse på Komplett.se
    Tack för tipset! Lutar dock mest åt Acer Aspire One 722 just nu. Gillar det något mindre formatet.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website