Resultat 1 till 5 av 5

Bärbar dator 10-13"?

Detta är en diskussion som rör Bärbar dator 10-13"? i Bärbara datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Tjena. Har fått i uppdrag att hitta en 10 - 13" dator till min syster. Självklart vill jag att det ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    0

Standard Bärbar dator 10-13"?

Tjena. Har fått i uppdrag att hitta en 10 - 13" dator till min syster. Självklart vill jag att det ska vara en AMD dator. Har kollat på den här
    HP Pavillion dm1-2017so Ultratunn laptop med 9 timmars batteritid! - Dator - Laptop - Laptop 11 - 12 tum
    Dock tycker jag att den är lite dyr.
    Det hon använder datorn till är väl film, musik, ordbehandling surfning osv.
    Processorn är ju en Athlon II på 1.7GHz, borde ju räcka ganska långt för det hon vill hålla på med eller?
    Någon som har ett bättre förslag?
    /Joki
    Senast redigerat av Joki den 2010-07-29 klockan 14:04.
    | Phenom II x6 1055T @ 3800MHz | 4096MB DDR3 1600MHz | Asus M4A89GTD PRO | HD6870 1GB | Antec 300 |

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Hade gärna velat rekommendera denna från MSI MSI Global ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more men eftersom den inte finns någonstans på Prisjakt blir det svårt. Utbudet är rätt klent i de där storlekarna. Jag hoppas verkligen det blir bättre på den fronten framöver nu när AMD:s produktutbud blir allt bättre. Men det är ju upp till återförsäljarna att erbjuda kunderna alternativ. Den du själv tog upp i inlägget är dock absolut helt ok.

Annars får du ju den här för samma pris. Större storlek men klart bättre prestanda: http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=587143

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Priset är rätt, tänk på batteritiden Den processorn räcker långt i en bärbar dator.

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Ändrade till en mer beskrivande rubrik.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
    Reg.datum
    apr 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

om din syrra inte ska spela skulle jag nog säga att det första alternativet var bäst (ditt eget altså), helt klart godkänd prestanda (uppemot dubbelt så bra som atom när även grafikkretsarna används) låg strömförbrukning och bra batteritid, samt helt okej grejjer i övrigt. ingen arbetsdator, men väldigt bärbar
    Less is More

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website