Resultat 1 till 7 av 7

Bästa spellaptop Sept. 2011

Detta är en diskussion som rör Bästa spellaptop Sept. 2011 i Bärbara datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Jag är ute efter en spellaptop under 5000:-. Den måste ha AMD CPU och GPU annars är den ointressant. Jag ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    0

Standard Bästa spellaptop Sept. 2011

Jag är ute efter en spellaptop under 5000:-. Den måste ha AMD CPU och GPU annars är den ointressant. Jag har hittat två och jag undrar vilken som ger "mest kräm för pengarna"? Om nån har en bättre deal så skriv gärna. Jag är själv lite impad av vad man får för prestanda, sett till priset alltså, i dessa maskiner:

1. HP Pavilion dv6-3133eo av Hewlett Packard för 4795 kr - 15" till 16" (Svenska)

2. HP DV6-6012SO

Som ni ser har dator 1 en lite bättre CPU men lite sämre GPU. Jag vet att man som regel ska satsa på GPU när det kommer till spel, men man vill ju samtidigt inte ha en seg dator i övrigt som fläktar som en höfläkt så fort det kommer upp en flashbanner. I övrigt är dessa modeller i stort sett identiska (förutom till utseendet) vad jag kan se. Hyffsat med minne, snabb hårddisk osv.

Kommentarer AMDforum? Vilken är den bättre speldatorn?

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Som du själv tar upp i ditt inlägg är GPU:n det man bör prioritera om man främst ska spela på datorn. Även om det inte är så stora skillnader hade jag nog valt HP DV6-6012SO av de där två.

Se även: AMD Radeon HD 6650M - Notebookcheck.net Tech. HP DV6-6012SO har Radeon HD 6650M mot Radeon HD 5650M som finns i HP dv6-3133eo.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    0

Standard

Jo det lutar åt den tror jag. Har inte hittat nån mer prisvärd dator för det priset. Får ta och visa Siba att alla _INTE_ vill ha en ny processor från Intel

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av Durkadur Visa inlägg
    Får ta och visa Siba att alla _INTE_ vill ha en ny processor från Intel
    Hehe, precis!

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    0

Standard

Om du är villig att lägga på 500kr så kan jag rekommendera Asus X53TA
    Komplett.se - ASUS X53TA 15.6" HD

Har den själv som jag är mycket nöjd med!
    | Phenom II x6 1055T @ 3800MHz | 4096MB DDR3 1600MHz | Asus M4A89GTD PRO | HD6870 1GB | Antec 300 |

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Mitt bästa tips är att du försöker och se vad tradera eller bocket har att erbjuda; med 5000kr kommer du inte få bra gpu eller cpu.
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    0

Standard

Denna dator (en trevlig Llano-laptop), HP Pavilion dv7-6101eo, är enligt Prisjakt billigast på Komplett för runt 7000:-

Komplett.se - HP Pavilion dv7-6101 17,3" HD+ LED

Snabbspec:
    Skärm: 17"
    Processor AMD Fusion A6-3410MX / 1.6 GHz
    Installerad storlek 8 GB RAM / 8 GB (max)
    Grafikprocessor/tillverkare AMD Radeon HD 6755G2
    Hårddisk 640 GB - Serial ATA-300 - 5400 rpm

Ett rätt starkt grafikkort för pengarna mao. Nu till det trevliga; på HP Studentbutik får du samma dator för 5400:- om du har Mecenat- eller student-kort. Datorn blir alltså cirka 1600 kr billigare (!) Inte för att jag på något sätt vill göra reklam för HP - but that's a damn fine discount right there! Det tråkiga är bara att när jag ringde dom igår var modellen slut på lager (trots att den finns kvar på sidan) och HP kommer inte beställa in nya ((

Så nu kommer jag att bita ihop, vänta på Trinity och hoppas att HP slänger på en god rabatt. Såvidare nån annan här inte hittar ett erbjudande som matchar HPs?

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website