Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Bra AMD E350 netbooks

Detta är en diskussion som rör Bra AMD E350 netbooks i Bärbara datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Är på gång och köpa en netbook och väntar på att det skall dyka upp E350 konfigurerade varianter. Såg denna ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Rykteskraft
    0

Standard Bra AMD E350 netbooks

Är på gång och köpa en netbook och väntar på att det skall dyka upp E350 konfigurerade varianter.

Såg denna och den verkar helt klart intressant
    HP Pavilion dm1 Reviewed Review - A Review of the HP Pavilion dm1 Reviewed

Vad finns det för andra netbook so verkar bra och som snart finns för försäljning?
    [CPU] 9500,9750,940,705e,955;i7(portabel);965 [GPU] 5750, 5870 [HD] WD640, WD1GB; WD750; Samsung200, Hitachi250, [MONITOR] 30", 23", 21", 20"

Registrerad användare Kristers Bensins avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag tycker HPs variant ser sjukt plastig ut, specielt i silver. Jag skulle för övrigt undvika båda HP och Acer då man hör så mycket dåligt om båda,
    både vad gäller kvalite och service och acer har jag själv haft erfarenhet av och den var inte god.

Jag tycker lenovos design verkar riktigt bra, Lenovo IdeaPad S205,, AMD Forums nyhet om den.

MSI's variant verkar också vara väldigt bra MSI wind U270
    CPU: Athlon II X4 620 @ 3.25 GHz + Zalman CNPS 9900 MAX Minne: 4GB DDR3 Crucial BallistiX @ 1333 MHz CL6 GPU: 2X HD 5770 1GB GDDR5
    Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P HDD: 1+ 1 TB Samsung F3 Raid 0 Chassi: Silverstone Raven RV02-E Nätdel: Cooler Master Silent Pro 850W
    Kolla gärna in mitt hembio krypin

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Plastigt eller "glossy" är ju bara sjukt fult, det räcker med att du ägt datorn en dag så syns varje ställe du har rört vid.

Jag själv kommer satsa på Lenovo ThinkPad X120e, vet inte vad jag tycker om deras IdeaPad ännu men det är bara vänta på recensioner...

VIP Björn Bobergs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    5

Standard

Jag har nästan bestämt mig på en MSI U270. Men man ska inte säga något, det kanske kommer något ännu bättre.
    AMD to the end of my life <3

"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.

This IS SPARTA!

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

När kommer recensionerna? Jag kan snart inte hålla mig längre!

Videos:

Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Tack för klippen Swedish Berserk!

Sony Vaio och Lenovo ThinkPad är de enda jag kan tänka mig. Lenovo IdeaPad skulle lockat mycket mer än ThinkPad om det inte var för att dom skulle ha den där "glossy"-ytan jag hatar. VARFÖR blankt skit allvarligt talat jag bryr mig inte så mycket om utseendet men massor fingeravtryck på en bärbar är tillräckligt för att helt förstöra utseendet i övrigt.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

HP:s finns att köpa, hittar den inte på svenska sidan dock...
    HP Pavilion dm1 and dm1z series | HP® Official Store
    $449, men med ett 6-cell batteri blir det $509 men verkligen en designmiss med ett så "stort" batteri. Dom kunde hellre gjort den platt och liggande än att det lyfter upp hela datorn och sitter som en stor böld när du lägger ned den i dator väskan.

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    Tack för klippen Swedish Berserk!

Sony Vaio och Lenovo ThinkPad är de enda jag kan tänka mig. Lenovo IdeaPad skulle lockat mycket mer än ThinkPad om det inte var för att dom skulle ha den där "glossy"-ytan jag hatar. VARFÖR blankt skit allvarligt talat jag bryr mig inte så mycket om utseendet men massor fingeravtryck på en bärbar är tillräckligt för att helt förstöra utseendet i övrigt.
    Inga problem Smartis! Kul att hjälpa till. Ja blank yta på datorer eller produkter överlag är inte direkt funktionellt. Min nya dator har faktiskt ett matt skal och om man jämför med den gamla som också var högblank. Den drog åt sig en massa damm och fingeravtryck..... Ingen höjdare.

Lenovo Thinkpad ser fin ut. Har dom sagt något om priset på den?
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Swedish Berserk Visa inlägg
    Inga problem Smartis! Kul att hjälpa till. Ja blank yta på datorer eller produkter överlag är inte direkt funktionellt. Min nya dator har faktiskt ett matt skal och om man jämför med den gamla som också var högblank. Den drog åt sig en massa damm och fingeravtryck..... Ingen höjdare.

Lenovo Thinkpad ser fin ut. Har dom sagt något om priset på den?
    AMD Forum - Lenovo ThinkPad för under 4000kr på väg
    "Under $399" och det är en ThinkPad så du får ruggigt bra garanti och support med den prislappen... Självklart dyrare än $399 beroende på hur man konfigurerar den men det enda ja kommer betala extra för är ett 6-cell batteri, saker som extra minne och SSD köper jag och uppgraderar på egen hand

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

gosh!? Du lever!!

Jag hade nog valt MSI:s för jag tycker den är snygg (och för att de var så snälla och gav mig en netbook tidigare ), men hur bra fungerar deras garanti och support egentligen? De har exempelvis ingen representation i Sverige.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website