Ja då var ögonblicket inne för en bärbar dator åt mig! Just nu har jag bara en dator som jag dessutom ska skriva recensioner och det håller inte riktigt så tänkte köpa en dator i slutet av Juni-månad. Dels för att nästa lön kommer då samt att AMD ska släppa sina nya Nile och Danube plattformar med deras nya 45nm-processorer. På så vis kommer ja kunna använda den stationära datorn till recensioner hela tiden dagligen medan jag har en bärbar jag kan sitta och nörda på
Det jag hade tänkt mig av datorn är 11.6-13.3" storlek och 1366x768, strömsnål processor på max 15W TDP och en integrerad grafikkrets. Hårddisken är obetydlig då den kommer bytas ut mot en billigare/mindre SSD framöver på 32/40GB. Grafiken hade jag tänkt att det ska räcka med den integrerade då en sådan klarar av allt som jag faktiskt spelar även om jag äger ett HD5850Om priset inte skiljer för mycket kan ja gå med något bättre grafik men jag hade tänkt hålla mig till ca. 5000kr.
Nu har ju dessa datorer inte kommit ut ännu men jag har hittat en kandidat som passar in på listan på alla punkter förutom processorn som är en äldre på 65nm och K8-baserad: Acer Ferrari One 200-314G50n (LX.FRC02.124) - Hitta l Designen är inte helt fel den heller
AMD Athlon 64 X2 L310 på 1,2GHz och 13W TDP, hoppas på något bättre/högre presteranda till samma strömförbrukning med dom nya datorerna som släpps annars är det Ferrarin som gäller: NEW! The 2010 AMD Ultrathin Platform
Jag håller er uppdaterade hur det går med min jakt på en bärbar dator![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken