Resultat 1 till 4 av 4

Laptop batteri

Detta är en diskussion som rör Laptop batteri i Bärbara datorer (felsökning och köpråd)-forumet, som är en del av System-kategorin; Hej! Jag använder ofta min lappis i en stuga utan el där jag laddar upp min laptop i bilen. Nackdelen ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    jun 2010
    Rykteskraft
    0

Standard Laptop batteri

Hej! Jag använder ofta min lappis i en stuga utan el där jag laddar upp min laptop i bilen. Nackdelen är att datorns batteri inte håller mer än en timme. Vad kan jag göra för att få lite extra tid? Jag har hört att det finns kompatibela batterier och att de ersätter nästan perfekt original batteri, men jag är inte säker om det är sant. Har ngn provat själv? Min laptop: Acer Aspire One 531. Jag har hittat några, men jag är inte säker vad ska jag göra. Så kolla själv och försök hjälpa mig. tack, tack

Batteri

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Det finns flera inställningar i kontrollpanelen i Windows som förlänger batteritiden (energialternativ). Bl.a. kan man minska ljusstyrkan på skärmen etc. Har lite dålig koll på batterierna till den där bärbara som du har, men känns lite dumt att inte köra med originalbatterier om batteritiden och prestandan är särskilt viktig för dig.

Bjuder på några (förhoppningsvis) intressanta länkar åt dig:

Batteritid! S hr varar ditt datorbatteri lngre

Top 15 Ways to Extend Your Laptop’s Battery Life

Windows Vista: Så stänger du av Aero och förlänger datorns batteritid - PC för Alla

LIVEdigitally » Blog Archive » 10 Tips on Maximizing Laptop Battery Performance

Hämta vinge Laptop Battery Management Tool förlänga Laptop Battery Lifespan »Min Digital Liv

Registrerad användare
    Reg.datum
    jun 2010
    Rykteskraft
    0

Standard

Hej och godmorgon

tack för ditt svar och hjälp, måste jag säga. Nu vet jag hur handlar jag min laptop. och som du sa, ska kolla efter original batteri. After all, its best Ska kolla nu och fixa inställningar i kontrollpanelen. tack igen. mvh

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website