Resultat 1 till 4 av 4

Ljudkort ~500kr

Detta är en diskussion som rör Ljudkort ~500kr i Ljud-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; Hej, känner att jag behöver köpa ett nytt ljudkort. Idag kör jag på det integrerade på mitt GA-MA785GT-UD3H och det ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    maj 2009
    Ålder
    19
    Rykteskraft
    0

Standard Ljudkort ~500kr

Hej, känner att jag behöver köpa ett nytt ljudkort. Idag kör jag på det integrerade på mitt GA-MA785GT-UD3H och det fungerar inte tillfredsställande, det knäpper var 10:e sekund och det förstör upplevelsen något enormt.

Kör oftast med högtalare (T-amp + Dynavoice S6) men brukar bli hörlurar (Steelseries Siberia v2) när jag spelar. Har lite planer på att köpa till en subwoofer, men det får bli nästa uppgradering.

Är det något av Asus kort man ska satsa på? Skulle kunna gå upp lite i pris kanske om det är värt de.
    Några tips på ett bra ljudkort? Vet verkligen inget om ljudkort, så skulle verkligen uppskatta lite hjälp

Mvh Abbe

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Abbe Visa inlägg
    Hej, känner att jag behöver köpa ett nytt ljudkort. Idag kör jag på det integrerade på mitt GA-MA785GT-UD3H och det fungerar inte tillfredsställande, det knäpper var 10:e sekund och det förstör upplevelsen något enormt.

Kör oftast med högtalare (T-amp + Dynavoice S6) men brukar bli hörlurar (Steelseries Siberia v2) när jag spelar. Har lite planer på att köpa till en subwoofer, men det får bli nästa uppgradering.

Är det något av Asus kort man ska satsa på? Skulle kunna gå upp lite i pris kanske om det är värt de.
    Några tips på ett bra ljudkort? Vet verkligen inget om ljudkort, så skulle verkligen uppskatta lite hjälp

Mvh Abbe
    Jag är ingen expert på detta område men det är absolut ASUS du ska satsa på då dom är bäst vad gäller drivrutiner och mjukvara...

Var själv inne på ljudkort ett tag men eftersom jag saknar en stationär dator nu så köpte ja inget, men jag tror det var ASUS Xonar DX ja tänkte köpa om ja inte minns fel.

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Lightbulb

Kör på det här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=294631

Har fått bra omdömen!

Edit: Samma ljudkort som Jacob nämnde i inlägget ovanför.
    Senast redigerat av Daniel Andersson den 2010-07-21 klockan 23:53. Anledning: Kompletterande information.

Registrerad användare
    Reg.datum
    maj 2009
    Ålder
    19
    Rykteskraft
    0

Standard

Ser ut som ett bra kort, men ingen som vet om asus har något nytt på gång? Var ju trots allt 2 års sen de släppte Asus xonar dx och det är ganska många butiker som inte har det i lager, så verkar nästan vara på väg bort.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website