Resultat 1 till 7 av 7

Minirecension av Creative GigaWorks T20 Series II

Detta är en diskussion som rör Minirecension av Creative GigaWorks T20 Series II i Ljud-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; Har under en tid haft planer på att uppgradera mina högtalare. Ljudet är för mig en viktig komponent i datorn, ...

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard Minirecension av Creative GigaWorks T20 Series II

Har under en tid haft planer på att uppgradera mina högtalare. Ljudet är för mig en viktig komponent i datorn, och det är inte bara ljudkortet det hänger på utan såklart även vilka högtalare man använder.

Creatives högtalare i GigaWorksserien är kända för sin kvalitet och sitt perfekta ljud. För övrigt har jag genom åren haft god erfarenhet av Creatives produkter så valet föll till slut på GigaWorks T20 Series II.

Tanken var från början att skaffa ett 2.1-system med en subwoofer men jag har mer och mer insett hur lyhört det är där jag bor och jag skulle ändå inte kunna nyttja subwoofern så mycket som jag kanske skulle vilja.

Det som först slår mig är hur snygga och stilrena de är. De gör sig verkligen bra på skrivbordet i sin svarta färg. Bakom volymknappen lyser ett blått sken. Vet att detta ljussken kan uppfattas som lite störande i ett mörkt rum men för min egen del fäster jag inte så stor vikt vid det.

Ljudet är verkligen överraskande bra. Jag har haft möjlighet att jämföra med GigaWorks T20 (första serien) och jag upplever en stor skillnad i ljudet. Series II har djupare bas och ljudet känns betydligt mer fylligare. Faktum är att det är det bästa ljudet jag någonsin upplevt från ett 2.0-system. Om man inte är ute efter 2.1 eller 5.1 utan vill ha 2.0, och är villig att betala lite extra för detta så är förmodligen Creatives GigaWorks T20 det bästa valet i dagsläget.

Betyg: 10/10

+ Stilrena och snygga
    + Mycket bra bas och ljud för övrigt för att endast komma från 2.0-högtalare

- Möjligtvis kan de uppfattas som något för dyra men de är värda sitt pris om det är 2.0 man absolut vill ha

Paketets innehåll

• Två högtalare [/*:m:207in26y]
    • Stereo-till-stereo-ljudkabel (2m) [/*:m:207in26y]
    • Dubbel RCA-till-stereo-adapter (TV-adapter) [/*:m:207in26y]
    • Nätadapter [/*:m:207in26y]
    • Snabbguide [/*:m:207in26y]
    • Häfte med garanti och information om teknisk support[/*:m:207in26y]

Mer information på Creatives hemsida: http://se.europe.creative.com/products/ ... stby=usage

Lägsta pris på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=349839

//AMD

Registrerad användare mjaas avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    22
    Rykteskraft
    0

Standard Re: Minirecension av Creative GigaWorks T20 Series II

Hur är det med bas i sånna här?

Förstår att man inte kan jämnföra mot något 2.1 system.

Men det ser ju ut som två diskanter i prinsip.
    Hänger dom på om man drar upp hög volym i en låt med lite tryck på eller blir det skrikande diskant eller bottnande högtalare eller går det bra?

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Basen är helt ok! Visst hänger den på när man vrider upp volymen. Men som sagt, man kan inte riktigt jämföra med en riktig subwoofer.

//AMD

VIP Björn Bobergs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    5

Jag har den första versionen och jag är nöjd. Men den där led lampan som lyser så starkt är skit störande.
    Men efter att ha sett priset från cirka 680 kr som jag handla mina för och sedan ser att de kostar minst 800 nu, är lite för mycket helt enkelt.
    Vad skulle du AMD gett den första av dem i betyg? Bara nyfiken
    AMD to the end of my life <3

"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.

This IS SPARTA!

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Jag skulle nog gett första serien betyg 8 av 10.

//AMD

Registrerad användare
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    26
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av zowix
    Jag har den första versionen och jag är nöjd. Men den där led lampan som lyser så starkt är skit störande.
    Men efter att ha sett priset från cirka 680 kr som jag handla mina för och sedan ser att de kostar minst 800 nu, är lite för mycket helt enkelt.
    Vad skulle du AMD gett den första av dem i betyg? Bara nyfiken

tacka gud för eltejpen en liten eltejps bit and ur set to go

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Jag sitter och lyssnar på soundtracket från V nu och det är som en hel orkester i rummet med dessa förhållandevis enkla högtalare. Grymt ljud var ordet!

//AMD

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website