Har under en tid haft planer på att uppgradera mina högtalare. Ljudet är för mig en viktig komponent i datorn, och det är inte bara ljudkortet det hänger på utan såklart även vilka högtalare man använder.
Creatives högtalare i GigaWorksserien är kända för sin kvalitet och sitt perfekta ljud. För övrigt har jag genom åren haft god erfarenhet av Creatives produkter så valet föll till slut på GigaWorks T20 Series II.
Tanken var från början att skaffa ett 2.1-system med en subwoofer men jag har mer och mer insett hur lyhört det är där jag bor och jag skulle ändå inte kunna nyttja subwoofern så mycket som jag kanske skulle vilja.
Det som först slår mig är hur snygga och stilrena de är. De gör sig verkligen bra på skrivbordet i sin svarta färg. Bakom volymknappen lyser ett blått sken. Vet att detta ljussken kan uppfattas som lite störande i ett mörkt rum men för min egen del fäster jag inte så stor vikt vid det.
Ljudet är verkligen överraskande bra. Jag har haft möjlighet att jämföra med GigaWorks T20 (första serien) och jag upplever en stor skillnad i ljudet. Series II har djupare bas och ljudet känns betydligt mer fylligare. Faktum är att det är det bästa ljudet jag någonsin upplevt från ett 2.0-system. Om man inte är ute efter 2.1 eller 5.1 utan vill ha 2.0, och är villig att betala lite extra för detta så är förmodligen Creatives GigaWorks T20 det bästa valet i dagsläget.
Betyg: 10/10
+ Stilrena och snygga
+ Mycket bra bas och ljud för övrigt för att endast komma från 2.0-högtalare
- Möjligtvis kan de uppfattas som något för dyra men de är värda sitt pris om det är 2.0 man absolut vill ha
Paketets innehåll
- Två högtalare [/*:m:207in26y]
- Stereo-till-stereo-ljudkabel (2m) [/*:m:207in26y]
- Dubbel RCA-till-stereo-adapter (TV-adapter) [/*:m:207in26y]
- Nätadapter [/*:m:207in26y]
- Snabbguide [/*:m:207in26y]
- Häfte med garanti och information om teknisk support[/*:m:207in26y]
Mer information på Creatives hemsida: http://se.europe.creative.com/products/ ... stby=usage
Lägsta pris på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=349839
//AMD

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken