Resultat 1 till 5 av 5

Benq FP241W

Detta är en diskussion som rör Benq FP241W i Bildskärmar och TV-apparater-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; http://www.dustinhome.se/pd_5010100657.aspx fick hem den idag och kan bara säga WOW! Inga döda pixlar, backlight bleeding är ickeexisterande, skärmen kan vridas ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard Benq FP241W

http://www.dustinhome.se/pd_5010100657.aspx

fick hem den idag och kan bara säga WOW!

Inga döda pixlar, backlight bleeding är ickeexisterande, skärmen kan vridas 90 grader. Bara färgerna som är lite lustiga men det är jag som inte kalibrerat skärmen ännu.

Något negativt är att mitt HD3870 512mb inte tycker om när jag lirar i 1920 x 1200 äns på ett så uråldrigt spel som EVE-Online men det blir uppgradering i Januari på den fronten

Skickar in screenshots och kan försöka göra någon typ av review när jag har städat och den "underbara" julen med släkt och vänner är över

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard Re: Benq FP241W

Alltid lika härligt när man får en skärm utan döda pixlar. Jag hade sån otur förra året när jag skulle köpa ny skärm. Den första Samsungen hade något skumt bildfel med ett blått streck genom skärmen. Var bara att byta utan problem hos Webhallen. Så jag tog en ASUS istället. Den hade förstås döda pixlar. Tillbaks till Webhallen. Eftersom jag ville ha ASUS så fick jag denna gång en ny ASUS-skärm, och den fungerar prima.

Kul att höra att du är nöjd med "Benqen". Och det är inte bara recension på skärmen vi väntar på här i forumet, utan även "månadens prestandadator". Fast se till att vila upp dig ordentligt under julhelgen först.

[offtopic:se6qpnbh]Många smileys blir det... [/offtopic:se6qpnbh]

//AMD

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
    http://www.dustinhome.se/pd_5010100657.aspx

fick hem den idag och kan bara säga WOW!

Inga döda pixlar, backlight bleeding är ickeexisterande, skärmen kan vridas 90 grader. Bara färgerna som är lite lustiga men det är jag som inte kalibrerat skärmen ännu.

Något negativt är att mitt HD3870 512mb inte tycker om när jag lirar i 1920 x 1200 äns på ett så uråldrigt spel som EVE-Online men det blir uppgradering i Januari på den fronten

Skickar in screenshots och kan försöka göra någon typ av review när jag har städat och den "underbara" julen med släkt och vänner är över
    Den upplösningen skulle jag vilja ha på skrivbordet. Vad händer när du spelar i 1920x1200 med ett 3870 kort säger du? orkar inte grafikkortet med? priset var ju i alla fall inget att klaga på. Min Samsung SyncMaster 204B kostade 3995:- på komplett när jag köpte min skärm och den klarar bara 1600x1200 (4:3) och kan bara hantera 16,2 milj färger, men jag är trots allt väldigt nöjd ändå

Edit: 2008-12-25
    Shit, den är ju jättebillig än vad den kostat en gång. http://www.fotosidan.se/reviews/viewrev ... m?ID=14655 Den kostade 9000:- år 2007 när killen recenserade skärmen. Får ta en funderare om man ska skaffa en sån jag med

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Ta ingen lång funderare, det är kampanjpris kommer troligen stiga mot 6000kr sträcket snart igen :/

Ja det märks helt klart att HD3870 inte direkt vill leka längre med högre FPS i spel. Kan tänka mig att det är nästan "värdelöst" med nyare spel, och prakt exemplet crysis. Men för äldre spel fungerar kortet klockrent! Ska uppgradera i slutet av Januari.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
    Ta ingen lång funderare, det är kampanjpris kommer troligen stiga mot 6000kr sträcket snart igen :/

Ja det märks helt klart att HD3870 inte direkt vill leka längre med högre FPS i spel. Kan tänka mig att det är nästan "värdelöst" med nyare spel, och prakt exemplet crysis. Men för äldre spel fungerar kortet klockrent! Ska uppgradera i slutet av Januari.
    Då är det nästan kört för min del. Jag hinner inte få fram dessa pengar innan kampanjen är över , men det kommer väl fler chanser hoppas jag. Jag väntar intensivt att du ska lägga upp en recension med även bilder

I den upplösningen är det väl inte så konstigt att det segar ner sig. Blir det suddigt om man sänker upplösningen på den skärmen? för texten blir ofta suddigare om man sänker lägre än den optimala upplösningen, så blir det i alla fall på min skärm. En fråga: är foten stabil? jag gillar inte om skärmen vickar. När det gäller grafikkort så tycker jag du ska kolla på grafikkortet jag tänker köpa när det kommer ut. En post finns under grafikkort avdelningen som jag skapat. Det är ett Asus kort med tre fläktar

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website