Imageshack - benq.jpg
Plötsligt så blev det mörkt inom det röda området på skärmen.Det syns inte så bra på bilden men förhoppningsvis kanske det kan gå att dra en bra slutsats ändå.
Är det en/flera dioder som pajat?
Skärmen är knappt två månader.
Detta är en diskussion som rör Benq g2222hdl? i Bildskärmar och TV-apparater-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; Imageshack - benq.jpg Plötsligt så blev det mörkt inom det röda området på skärmen.Det syns inte så bra på bilden ...
Imageshack - benq.jpg
Plötsligt så blev det mörkt inom det röda området på skärmen.Det syns inte så bra på bilden men förhoppningsvis kanske det kan gå att dra en bra slutsats ändå.
Är det en/flera dioder som pajat?
Skärmen är knappt två månader.
Jodå jag har mejlat en felanmälan till benq i sthlm.Hoppas det finns servicebutik i gbg så att jag slipper skicka skärmen.För övrigt så är det 3 års garanti på skärmen.
Bra! Har själv en BenQ Benq FP241W - Hitta l och det jag var livrädd för var dåliga pixlar då deras pixel-garanti var sjukt dålig men vad gäller defekta dioder så ser ja inte att dom säger nej i alla fall.
Vet inte om denna policyn är den senast gällande för pixlar?
FZ :: Korta URL:er till folket!
Har försökt hitta text rörande dioderna men hittar inget,inte någonstans.
Oavsett om jag måste skicka skärmen till sthlm eller ej så hoppas jag det inte blir en följetong av tur/returer.För jag antar att det är jag som måste betala frakten för skärmen och på sikt kan det ju bli lite dyrt.Vet inte vad det kan kosta,har kartongen kvar i alla fall.
Runt 4kg blir totalvikten i alla fall.
Kanske jag skulle tänkt på det när jag köpte skärmen,att köpa en skärm i gbg och sett till att även servicen finns här.
Uppdatering:
Fick svar av benq i morse:
"Nu har vi registrerat ditt ärende.Du kommer att få en ersättningsskärm skickad till dig tillsammans med fraktsedlar för inskick av den felaktiga.
Skicka den felaktiga skärmen med bud,väl inpackad tillsammans med felbeskrivning och märkt med RMA-nummer.
Vänligen skicka tillbaka den felaktiga enheten inom 7 arbetsdagar efter att du mottagit utbytesskärmen, annars är vi nödgade att fakturera er för ersättningsenheten.
Senast redigerat av robban den 2010-04-06 klockan 20:26. Anledning: Uppdatering!
Uppdatering!
Jag fick i alla fall en ny skärm.Levererad av UPS direkt till min dörr,utan kostnad för mig.Den gamla upphämtades också av UPS utan kostnad för mig.Slutet gott allting gott.
benq har på platsen service, så det är ganska självklart. trevligt att se att det funkar i praktiken dock¨
Less is More
Bokmärken