Ingen skillnad alls, eller hur?
Detta är en diskussion som rör Den radikala skillnaden mellan 2ms/5ms? i Bildskärmar och TV-apparater-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; Ingen skillnad alls, eller hur?...
Ingen skillnad alls, eller hur?
Välkommen till AMD Forum, kuf!![]()
Vet ärligt talat inte om man märker så stor skillnad direkt. Är man "hardcore gamer" lär man säkert skaffa 2ms oavsett.![]()
//AMD
Det där är mestadels marknadsföringsknep... 2/5/8ms spelar inte så stor roll egentligen då dom alla är likadana till 95%. Så länge du köper en TN-Panel är du nästan garanterad att få den bästa möjliga responstiden![]()
5ms på min skärm, kunde ju vart snabbare![]()
| X3 720 | M4A785D-M Pro | HD5770 | 4 GB DDR2 | 250 GB HDD | TruePower 650 | P180 Mini | Win 7 Ultimate x64 |
Som sagt, gammal hederliga marknadsföringUrsprungligen postat av Catalyst
Tro inte på dom där siffrorna, köp bara en skärm med TN-Paneler så får du något med bra responstider.
Tyvärr är det enbart fullt med lögner på skärmmarknaden, ljusstyrka, kontrast, responstider etc. är enbart lögner från tillverkare och inget annat... Det bästa man kan göra är faktiskt att läsa recensioner och forska runt i forum vad andra användare har.
min gamla skärm med 20ms var fan lika bra om inte snabbare än min nuvarande 2ms![]()
My fellow citizens, I stand before you! Because if i stood behind you, you wouldn't see me.
Min nya samsung 2ms med TN panel är mycket snabbare än min gamla samsung 5ms med TN panel. Jag har inga eftersläpningar i CoD4 nå längre, så mycket kan jag säga.
CPU: Athlon II X4 620 @ 3.25 GHz + Zalman CNPS 9900 MAX Minne: 4GB DDR3 Crucial BallistiX @ 1333 MHz CL6 GPU: 2X HD 5770 1GB GDDR5
Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P HDD: 1+ 1 TB Samsung F3 Raid 0 Chassi: Silverstone Raven RV02-E Nätdel: Cooler Master Silent Pro 850W
Kolla gärna in mitt hembio krypin
Tackar tackar.
Hämtar upp den här imorgon iaf.
http://www.pricerunner.se/pi/25-1233663 ... nformation
Det som avgjorde var nog full hd och hdmi. Även att den skärm jag använder nu är en 20" crt som tar upp hela mitt bord![]()
Precis, marknadsföring
Det tillverkarna gör är att testa skärmar, MÅNGA skärmar av samma modell. Sedan handplockar dom en modell som har bäst responstid, tar peak-värdet och voila nu har vi jätte bra specifikationer på den här modellen! Handplocka en ny skärma med samma modellnummer som har bäst kontrast, tar peak-värdet och voila nu har vi jätte bra specifikationer på den här modellen!
EU har gjort många bra saker för IT-industrin, önskar innerligt att dom forskar vidare lite i detta och sätter press på tillverkarna...
Skriv gärna tillbaka vad du tycker om skärmen!![]()
Skulle jag köpa en skärm idag så skulle det bli en som klarar 120 hz. En i lokala affären har en sån skärm. Skarp och fin bild utan nåt släp i grafiken alls
Bokmärken