Resultat 1 till 10 av 10

Bredbandsbolaget

Detta är en diskussion som rör Bredbandsbolaget i Internet, uppkoppling och nätverk-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; Jag har Bredbandsbolaget som internetleverantör. Förut hade jag 14 - 15 Mbit av 24 möjliga. När jag kommer hem från ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard Bredbandsbolaget

Jag har Bredbandsbolaget som internetleverantör. Förut hade jag 14 - 15 Mbit av 24 möjliga. När jag kommer hem från jobbet så funkar det normalt, men runt 18:00 och framåt så segar det ner sig som fan, ned till 2 - 3 Mbit i extremfall. Jag vägrar att betala 460kr för en sån skituppkoppling. Jag vet inte om åskan kan ha gjort nån skada på telefonledningarna, för det är inte modemet eftersom jag dragit ur kablarna från telejacket och stängt av modemet. För så mycket tappar man väl inte för att massa folk startar upp internet när dom kommer hem? det har det ju inte gjort förut. Dom ska fixa nåt den 28:e men det är ju inte nu det

Nån mer som har bredbandsbolaget som märkt en försämring?

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard Re: Bredbandsbolaget

Citat Ursprungligen postat av Hunter
    Jag har Bredbandsbolaget som internetleverantör. Förut hade jag 14 - 15 Mbit av 24 möjliga. När jag kommer hem från jobbet så funkar det normalt, men runt 18:00 och framåt så segar det ner sig som fan, ned till 2 - 3 Mbit i extremfall. Jag vägrar att betala 460kr för en sån skituppkoppling. Jag vet inte om åskan kan ha gjort nån skada på telefonledningarna, för det är inte modemet eftersom jag dragit ur kablarna från telejacket och stängt av modemet. För så mycket tappar man väl inte för att massa folk startar upp internet när dom kommer hem? det har det ju inte gjort förut. Dom ska fixa nåt den 28:e men det är ju inte nu det

Nån mer som har bredbandsbolaget som märkt en försämring?
    Ligger själv stadigt på 80-100mbit med mitt fibernät ja betalar 270kr i månaden för (50kr i rabatt i utbyte mot att jag har abonnemanget 1 år normalpriset är ju 320kr).

Ring BBB och berätta om din situation, farsan hade också problem och det slutade med att dom löste problemet och höjde hans uppkoppling utan någon extra kostnad!

Registrerad användare mjaas avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    22
    Rykteskraft
    0

Jag har också det, tycker det funkar rätt kasst. Dålig fart, instabilt osv.

Nu har dock en polare börjat jobba på deras tekniska support han sa att han skulle kika lite närmare på problemen. Att dra upp farten lite skulle heller inte vara några problem

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Nu 20:57 är den nere på 1.44 Mbit, det går ju inte ens spela spel på nätet. Vissa sidor går så sakta att man kunnat skaffa ett 56k modem istället Hoppas din polare fixar så att det funkar bra för mig med annars får jag ta det på fredag

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av mjaa

Nu har dock en polare börjat jobba på deras tekniska support han sa att han skulle kika lite närmare på problemen. Att dra upp farten lite skulle heller inte vara några problem
    KAN HAN FIXA HÖGRE ÄN 100MBIT?!

Har ingen nytta av det men endå ^^

Registrerad användare mjaas avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    22
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
    Citat Ursprungligen postat av mjaa

KAN HAN FIXA HÖGRE ÄN 100MBIT?!

Har ingen nytta av det men endå ^^

haha vet inte,

jag har 24/1

Han sa att nerinan brukar vara rätt maxad redan.. inte ofta man ens kommer upp i 24.

Men upplinan kunde vi nog dra upp till en 3 - 4 iaf.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Man kan nog inte få 100MB i telejacket idag, men det är ju tal om man dom ska bygga ut så att man ska kunna få 60/20 senare, fast då blir ju priset högre. Om man inte vill ha lagringsboxen, går det att avbeställa bara den delen i abonnemanget?

[Edit]
    2009-08-13

Nu verkar nedladdningen vara normal (ca 15.55 Mbit/s) medan uppladdning kan skilja lite mellan 0.69 - 0.86 Mbit/s. Hoppas att det blir lite mer stabilare så är jag nöjd igen ca 38ms mot över 70 ms igår

Jag har också 24/1, men hoppas en dag kunna få 60/20. Dom ska ju uppgradera eller nåt den 24/8

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Hoppar på min gamla tråd. Jag tycker att Bredbandsbolaget är för dyrt (477:-) som jag nämnt på nåt annat ställe i forumet. Har tittat lite på Netatonce som är nästan halva priset 249:- + 70 om man inte väljer Telefoni eftersom Telia tar ut 70:-. Netatone har just nu är det 125:- månaden i tre månader vilket är en lagom prissumma . Är det nån som har erfarenhet av Netatonce att det funkar bättre och så?

Linuxfantast PsynoKhi0s avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Rykteskraft
    2

Standard

Aldrig hört talas om dem.
    Själv har jag Bahnhof, funkar hyffsat bra, rimligt pris, och de vägrar följa FRA-lagen... Vad mer kan man önska?

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av PsynoKhi0 Visa inlägg
    Aldrig hört talas om dem.
    Själv har jag Bahnhof, funkar hyffsat bra, rimligt pris, och de vägrar följa FRA-lagen... Vad mer kan man önska?
    Är det svenskt bredband?

Edit:

Hittade sidan och typiskt nog så fanns inte Västervik med bland städerna i listan. Vicket skit

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website