Visa resultat för omröstning: Vilken av följande bredbandsleverantörer är bäst?

Antal röster
8. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Bahnhof

4 50,00%
  • Bredband 2

2 25,00%
  • ePhone

0 0%
  • Telia

2 25,00%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Bye bye Telia

Detta är en diskussion som rör Bye bye Telia i Internet, uppkoppling och nätverk-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; Jippie! Äntligen äkta fiberbredband på "G"! Innan maj månad är slut kommer fiberbredband vara installerat i min lägenhet. Då kan ...

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard Bye bye Telia

Jippie! Äntligen äkta fiberbredband på "G"! Innan maj månad är slut kommer fiberbredband vara installerat i min lägenhet. Då kan jag äntligen säga adjö till mitt Telia ADSL som visserligen varit stabilt men knappast särskilt prisvärt.

Nätet kommer vara operatörsneutralt vilket innebär att vilken bredbandsleverantör som helst kan ansluta sig och erbjuda sina tjänster. Frågan är bara vilken leverantör jag ska välja på av följande:

Bahnhof
    Bredband 2
    ePhone
    Telia

I en tråd på Intelclockers såg jag att Bredband 2 hade fått en hel del kritik för att vara instabila. Annars är de billigast och det var dem jag hade tänkt välja. Bahnhof är väl andrahandsvalet som det ser ut just nu.

//AMD

Registrerad användare mjaas avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    22
    Rykteskraft
    0

Standard Re: Bye bye Telia

Sitter i lite samma sits själv.

Eftersom jag kör BBB nu och inte riktigt tycker om deras inställning mot ipred tänkte jag byta.

Hade nästan bestämt mig för banhof men så var det någon som sa att det inte var nå bra på adsl. Hög ping i spel osv.

Registrerad användare
    Reg.datum
    jan 2009
    Ålder
    45
    Rykteskraft
    0

Grattis får jag instämma med till dig AMD.

Ja, fibernät tillhör framtiden och gamla kopplarkablar med gamla telefonstationer tillhör det förgångna. I den kommun som jag bor nu är ett så kallat stadsnät under utbyggnad men när utbyggnaden ska bli färdigt är ännu ett osäkert kort men som det ser ut nu kommer det att dröja minst 1-1½ år till innan man får tillgång till fibernätet. Jag har idag ADSL med Glocalnet/TDC som leverantör som tidigare tog över Telenordias verksamhet där man var kund. Så nu väntar jag med spänning på det nya stadsnätet.

Men vilken leverantör du ska välja inte en lätt fråga att svara på och du får undersöka deras tjänster/villkor mer noga i sömmarna. Om du har önskemål som t.ex. fast IP, så titta också efter det då alla leverantörer erbjuder inte det till kunderna som standard.

/Saint25
    Stationär dator: AMD Athlon X2 4200+ l ASRock Dual-SATA2 - 939 l TwinMOS PC3200 2x1GB l Asus 7600GT 256MB l WD Raptor 36GB + Seagate 120GB l Tagan SuperRock TG400-U33II l Sweex MidiTower - modifierad l Windows XP Pro SP2 + Office 2003 l LG L245WP-BN.
    Extra + speldator - som är under uppbyggnad: AMD Phenom X3 8750BE (ska bytas ut under kommande vinter) l Asus M3A78-T AM2+ l G.Skill PC8500 4x2GB l XFX RADEON HD4870 XXX 1GB GDDR5 PCI-E l HDD - ? l Tagan SuperRock TG880-U33II l Tagan/Aplus Seenium MidiTower (liknar CoolerMaster CM590/CM690) - ska modiferas + lackeras l OS - ?

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Bredbandsbolagets ADSL funkar visst bättre än fiber har jag hört mot dom som har fiber, så man ska kanske vara glad att man kör ADSL. Hoppas att man kan få ADSL 60 nån gång i framtiden. Vad jag vet så håller dom väl på att bygga om lite var stans. Jag kommer inte att byta bara för den nya lagen. Man kanske gör bort sig istället. Mitt ADSL har funkat väldigt stabilt det året jag har haft internet medan jag läst i Västerviks Tidningen (lokalblaska) att en del i Västervik som har fiber bara fått ca 1.5 - 2.0Mb av 100Mb möjliga, vilket är åt helvete för dåligt

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

På torsdag smäller det! Då sker installationen av bredbandsuttagen i min lägenhet. Fick informationen idag. Dock så blir det inte "bye bye Telia". ops: I och med att jag har ADSL hos dem nu så kan jag byta till Internet via stadsnätet istället. På så sätt slipper jag tänka på att jag ha bindningstid kvar på ADSL-abonnemanget. Får se om jag eventuellt byter till någon annan operatör längre fram. Kommer välja hastigheten 10/10 mbit. Vad ska man med 100 mbit till nu när man knappt får tanka något?

//AMD

Registrerad användare
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    26
    Rykteskraft
    0

AMD du kan juh alltid kolla på streamade filmer osv lira lite Quake Live kanske? haha

Registrerad användare Sir AMDs avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ålder
    41
    Rykteskraft
    0

Skrotade Felia för GåBort för ca 7 år sedan, inte en sekund för tidigt, deras 50/10 lina är helt underbar och stabil, liiite dyrt dock mot fiber men billigare än Felia alla gånger.
    Gigabyte MA-GA790X-UD4, 9950BE, 4x2Gb Corsair800, Powercolor 5770
    Aldrig ägt eller köpt en Intelrigg i mitt 40-åriga liv.

Bulldozers do tear down Bridges...

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Citat Ursprungligen postat av McTw1st
    AMD du kan juh alltid kolla på streamade filmer osv lira lite Quake Live kanske? haha
    Jo det förstås.

Citat Ursprungligen postat av Sir AMD
    Skrotade Felia för GåBort för ca 7 år sedan, inte en sekund för tidigt, deras 50/10 lina är helt underbar och stabil, liiite dyrt dock mot fiber men billigare än Felia alla gånger.
    Själv så har jag mindre positiv erfarenhet av ComHem. Hade massa krångel med deras instabila anslutning för några år sedan.

//AMD

Registrerad användare
    Reg.datum
    jan 2009
    Rykteskraft
    4

Telia hade jag inte valt, vi var utan ADSL en månag och de ersatte oss ingenting.

Jag har bredband2 i min studentlya och de är tyvärr inte lika bra som Adamo var (konstant maxad hastighet) men de duger ganska bra, får väl ut 50-60 mbit en vanlig dag vilket inte är optimalt men bättre än 10/10.

Av dina val hade jag valt Bahnhof då de i dagsläget har bra rykte om både hastighet och integritet.
    Burk: Ljuddämpat P182 med 2 Nexus RS @ 7V, Phenom X4 9550@2,2 GHz kyld av Scythe Ninja 2 @ 5V, 2 GB 6400 Corsair CL5, Gigabyte GA-MA78G-DS3H, WD3200AAKS, Samsung Spinpoint T 500, Presonus Inspire, Corsair HX520.

http://www.entertheoblivion.com

Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Här är mitt resultat med Telia Bredband stadsnät 10/10 Mbit/sek:

Lite komiskt resultat faktiskt men jag tackar för den extra hastigheten jag har, särskilt uppströms.

//AMD

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website