Resultat 1 till 8 av 8

Trådlöst nätverkskort?

Detta är en diskussion som rör Trådlöst nätverkskort? i Internet, uppkoppling och nätverk-forumet, som är en del av Ljud, bild och kommunikation-kategorin; Söker förslag på ett trådlöst nätverkskort till en stationär dator. Saker som stabilitet och drivrutiner går före max bandbredd (så ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard Trådlöst nätverkskort?

Söker förslag på ett trådlöst nätverkskort till en stationär dator.

Saker som stabilitet och drivrutiner går före max bandbredd (så 54mbps räcker mer än väl) sen får priset gärna inte vara så lågt som möjligt utan att tumma på stabilitet och drivrutiner.

Någon som har förslag? Kan ingenting om trådlösa nätverkskort, vilka märken som är bra, vilka man ska akta sig för etc.

VIP Björn Bobergs avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    5

Standard

Ska det vara Usb eller pci?
    AMD to the end of my life <3

"People first, products and profit will follow" Jerry Sanders, one of the eight founder´s of AMD.

This IS SPARTA!

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Björn Boberg Visa inlägg
    Ska det vara Usb eller pci?
    PCI eller PCI-E

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Det är väldigt många av dessa trådlösa nätverkskort som strular med Windows 7. Kontrollera noga att det finns drivrutiner som fungerar till Windows 7. Jag har gått igenom alla trådlösa nätverkskort på Prisjakt och inget av dem verkar klockrent om man läser de recensioner som finns. Till slut hittade jag dock detta: ZYXEL NWD310N W-LAN PCI CARD DRAFT-N 2.0 - Specifikationer som verkar mest lovande. Har kollat upp på Zyxels hemsida att det finns drivrutiner för Windows 7, vilker det finns i detta fall: Zyxel - Support & Downloads. Zyxel verkar vara de som jobbat hårdast med att uppdatera sina drivrutiner till Windows 7. Vet inte hur mycket du är villig att spendera som mest.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Det är väldigt många av dessa trådlösa nätverkskort som strular med Windows 7. Kontrollera noga att det finns drivrutiner som fungerar till Windows 7. Jag har gått igenom alla trådlösa nätverkskort på Prisjakt och inget av dem verkar klockrent om man läser de recensioner som finns. Till slut hittade jag dock detta: ZYXEL NWD310N W-LAN PCI CARD DRAFT-N 2.0 - Specifikationer som verkar mest lovande. Har kollat upp på Zyxels hemsida att det finns drivrutiner för Windows 7, vilker det finns i detta fall: Zyxel - Support & Downloads. Zyxel verkar vara de som jobbat hårdast med att uppdatera sina drivrutiner till Windows 7. Vet inte hur mycket du är villig att spendera som mest.
    Herregud att stödet är så dåligt Windows XP är förlegat och de flesta ansåg att Windows Vista var en flopp så då borde de ju ha bättre drivrutiner till Windows 7. Ser ut som att man får vänta då 500kr var lite mer än vad jag hoppats på för ett trådlöst nätverkskort :S

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    Ser ut som att man får vänta då 500kr var lite mer än vad jag hoppats på för ett trådlöst nätverkskort :S
    Detta då: ZYXEL ZYAIR G-302 V3 WIRELESS PCI ADAPTER - Specifikationer.

Fungerar med Windows 7 och är billigare.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

På min förra dator hade jag både kabel och trådlöst på samma moderkort. Jag körde med kabel efter hur vidrigt dålig prestanda den trådlösa var. Kortet var Asus M3A32-MVP Deluxe WIFI AP. Väldigt bra moderkort i övrigt som supportar den senaste processorn som är släppt för AM3 trots att det är gammalt kort och är ett AM2+ moderkort

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Detta då: ZYXEL ZYAIR G-302 V3 WIRELESS PCI ADAPTER - Specifikationer.

Fungerar med Windows 7 och är billigare.
    Ska ta och läsa lite om det! Tack för förslaget

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website